مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

دغدغه امروز جوانان احساس عدم اطمینان است

    کد خبر :196753

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: امروز دغدغه جوانان ما عدم اطمینان و احساس نادیده گرفته شدن است.

به گزارش ایسنا، امید محدث، در ششمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور به میزبانی یزد گفت: هفته های اخیر در کشور اتفاقی افتاد که بخش اعظمی از استان های ما درگیر این مساله شدند، فارغ از توجه به ماهیت و شکل اعتراضات نکته قابل توجه این است که بر اساس اعلام معاون سیاسی وزارت کشور بخش اعظمی از افراد درگیر در اعتراضات متولدین 70 به بالا بودند. یعنی قشری که جامعه مخاطب و مورد هدف ما است.

وی با اشاره به اینکه امروز بخشی از این دغدغه فکری جوانان اشتغال و بیکاری و ازدواج است، افزود: این ها مولفه های قابل اندازه گیری و کمی در کنار مولفه های کیفی هستند. برای مثال معتقدیم «احساس امنیت» مهمتر از شاخصه های کمی امنیت است و اگر جامعه احساس امنیت کند مهمتر از این است که تعداد نیروهای انتظامی زیاد باشد.

محدث تصریح کرد: امروز دغدغه جوانان ما عدم اطمینان و احساس نادیده گرفته شدن و بی توجهی است. آمارها گویای آن هستند که در هر استانی که سمن ها و جوانان آن نادیده گرفته شدند آسیب های اجتماعی بیشتری را مشاهده می کنیم. در مقابل در هر استانی که شاخص فعالیت جوانان بالا بوده و به جوانان میدان داده شده است، آسیب های اجتماعی آنها کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ما به عنوان مسئولانی که مسئولیتی اجتماعی داریم باید از جوانان استفاده کنیم و به آنها بفهمانیم که آنها برای ما اهمیت دارند تا احساس اهمیت پیدا کنند، اظهار کرد: اگر در شهرستان یا روستایی آمار طلاق نداریم باید الگوی رفتاری آن را مطالعه و مورد بررسی قرار دهیم. اگر از امروز جوانان را تربیت کردیم و اعتماد به نفس آنها را بالا بردیم و با مشارکت دادن انها در امور احساس بالندگی را در انها تقویت کردیم ، آینده کشور را تضمین و تقویت کرده ایم. زیرا آینده کشور ما در دست جوانان است.

محدث با بیان اینکه ما نیاز به آموزش و بالا بردن اعتماد و عزت نفس به جوانان هستیم ادامه داد: امروز باید مدیران را از بین جوانان انتخاب کنیم و از افراد باتجربه و مسن در حوزه مشاوره استفاده کنیم. واگذاری حوزه مدیریت به جوانان موجب بالارفتن عزت نفس و اعتماد به نفس آنها خواهد شد. بخش اعظمی از مشکلات ما عدم شناخت مدیران مسن با تفکرات سنتی از آسیب های نوپدید در این جوامع است در حالی که می‌توانیم با انتخاب مدیران جوان اگاه و مسلط به دانش روز این مشکلات کاهش دهیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر نتوانیم جوانان را آموزش دهیم و احساس اهمیت را در آنها تقویت نکنیم در آینده نزدیک دچار بحران جایگزینی در حوزه مدیریت خواهیم بود.
گفتنی است بعد از سخنان مدیرکل دفتر سماندهی، پنل و کارگاه تخصصی آموزش برنامه ریزی و مدیریت امور جوانان توسط مهندس یعقوب خانی برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید