دعوت شاه سعودی از امیر قطر برای نشست «مکه»

    کد خبر :546053

خبرگزاری قطر از دعوت شاه سعودی از امیر این کشور برای حضور در نشست فوق‌العاده شورای همکاری خلیج فارس خبر داد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، شامگاه یکشنبه (27 می) اعلام کرد، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی از «تمیم بن حمد» امیر قطر دعوت کرده که در نشست فوق‌العاده شورای همکاری خلیج فارس در «مکه» حاضر شود.

قرار است این نشست به ابتکار ریاض برای بررسی تحولات اخیر مثل حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان یا حادثه فجیره امارات برگزار شود.

دعوتنامه را «عبداللطیف الزیانی» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در سفر رسمی به قطر به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر تسلیم کرد.

شنبه هفته گذشته، حدود ده روز پیش (18 می) یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی از دعوت شاه سعودی برای برگزاری دو نشست فوق‌العاده در روز پنجشنبه 30 می خبر داده بود.

به گفته آن مقام مسئول، علت این دو جلسه بررسی حمله پهپادی ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان و همچنین حادثه فجیره امارات بود که ابوظبی اعلام کرد چهار کشتی «هدف عملیات خرابکارانه» قرار گرفت.

هنوز روشن نیست امیر قطر به نشست فوق‌العاده سران عرب هم که قرار است همان روز یعنی 30 می در مکه برگزار شود، دعوت شده یا خیر چون در خبر خبرگزاری قطر آمده که او به نشست فوق‌العاده شورای همکاری دعوت شده است.

عربستان سعودی ژوئن دو سال پیش به همراه امارات، بحرین و مصر روابط خود با قطر را قطع کرد و مناسبات این دو کشور بحرانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید