دعوت از ارتش قطر برای حضور در رزمایش «آیونز» در اقیانوس هند

    کد خبر :658996

فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی قطر گفت: نیروی دریایی ایران از قطر دعوت می‌کند تا در رزمایش آیونز که قرار است در اقیانوس هند برگزار شود، حضور پیدا کند.

 

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران پس از دیدار با فرمانده و مقامات نظامی ارتش کشور پاکستان؛ شامگاه دیروز با حضور در دوحه قطر با فرمانده نیروی دریایی ارتش آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

 

دریادار خانزادی با اشاره به ریاست نیروی دریایی ایران در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند(آیونز)، گفت: نیروی دریایی ایران از نیروی دریایی قطر به عنوان ناظر در رزمایش آیونز که قرار است تا پایان سال در شمال اقیانوس هند برگزار شود، دعوت به عمل می آورد.

 

به گزارش مهر،فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این موضوع که نیروی دریایی ایران و عمان به صورت سالانه و مشترک و یک بار در میان تمرین دریایی مرکب امداد و نجات برگزار می‌کنند، خاطر نشان کرد: از اهداف برگزاری این تمرینات مشترک ارتقای سطح یکپارچگی و تحرک نیروی دریایی ۲ کشور، افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقای هماهنگی و تبادل تجربه است که از نیروی دریایی کشور قطر به عنوان یک کشور دوست و همسایه جهت حضور در تمرینات دریایی نیز دعوت به عمل می آید.

 

وی از همکاری های آموزشی در زمینه تبادل افسران در رده دافوس بین دو نیروی دریایی تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های آموزشی در سطوح بالا در ایران، افسران نیروی دریایی قطر در راستای ارتقا سطح آموزش و تعامل و تبادل تجربیات می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

فرمانده نیروی دریایی قطر نیز با استقبال از حضور ناوگروهای این کشور در بنادر ایرانی و بر عکس، از تعامل و تبادل تجربیات آموزشی تاکید کرد.

 

بر اساس این گزارش تجدید تفاهم نامه بین دو نیروی دریایی ایران و قطر از دیگر محورهای این گفتگو بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید