دست باز تاکسی‌های اینترنتی برای اخذ عوارض شهرداری از مسافر

    کد خبر :683404

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسی‌های اینترنتی دست‌شان باز است عوارض شهرداری را با در نظر گرفتن شرایط رقابتی از کل مبلغ کرایه مسافر کسر کنند.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره اخذ عوارض از مسافران تاکسی‌های اینترنتی تحت عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری، اظهار داشت: منطق شرکت‌های تاکسی اینترنتی از ابتدا بر اساس رقابت بوده و این شرکت‌ها بر اساس ماهیت رقابتی که دارند به صورت مداوم موضوعات مختلفی را مدنظر قرار می‌دهند که موضوع نرخ کرایه نیز از این موضوعات است.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور تاکسی‌های اینترنتی موظف هستند یک و نیم درصد از درآمدشان را تحت عنوان بهای خدمات زیرساخت شهری به شهرداری‌ها پرداخت کنند البته تا وقتی که هنوز از مالیات بر ارزش افزوده معاف نشده باشند و زمان معاف شدنشان این میزان به 2 درصد می‌رسد.

 

قنادان گفت: تاکسی‌های اینترنتی دست‌شان باز است که بهایخدمات زیرساخت شهری را با در نظر گرفتن شرایط رقابتی از کل مبلغ کرایه کسر کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه هنوز مبلغی از بابت بهای خدمات زیرساخت شهری از سوی تاکسی‌های اینترنتی به شهرداری پرداخت نشده است، گفت:‌ بر اساس پیام‌هایی که در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی منتشر می‌شود اطلاع‌رسانی این موضوع را به مسافران خود شروع کرده‌اند.

 

به گزارش فارس ،قنادان در پاسخ به این پرسش که شهروندان چگونه می‌توانند تخلفات تاکسی‌های اینترنتی در مورد افزایش مبلغ کرایه را گزارش دهند، گفت: تخلفات تاکسی‌های اینترنتی به دو بخش تقسیم می‌شود که بخشی از آن را اتحادیه صنفی تاکسی‌های اینترنتی که همان اتحادیه کسب و کارهای مجازی است باید رسیدگی کند و بخش دیگری تخلفات که مربوط به موضوعات حمل‌ونقلی نظیر رعایت استانداردهای ایمنی خودرو، معاینه فنی، کنترل سوابق راننده و نظایر آن است را شهرداری پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گرانفروشی‌ احتمالی تاکسی‌های اینترنتی باید از اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیری‌ شود، خاطرنشان کرد: نظارت شهرداری‌ها بر موضوعات حمل‌ونقلی از طریق سامانه‌ای تحت عنوان سماس انجام می‌شود که از سوی وزارت کشور باید تا اردیبهشت راه‌اندازی شده و در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید