دستیار صوتی گوگل نیم میلیارد کاربر دارد

    کد خبر :671569

کمپانی گوگل اعلام کرده است که ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان از دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) استفاده می‌کنند.

 

این غول فناوری در جریان نمایشگاه CES ۲۰۱۹ اعلام کرد گوگل اسیستنت که در ۳۰ کشور و به ۹۰ زبان قابل دسترس است، بیش از نیم میلیارد کاربر دارد.

 

گوگل که چند سالی است از این رویداد برای رونمایی از بزرگترین به روزرسانی‌های گوگل اسیستنت استفاده می‌کند، در نمایشگاه امسال نیز به چند مورد از قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی که در سال میلادی پیش‌رو به این برنامه اضافه خواهد شد، اشاره کرد.

 

یکی از مهمترین مورد از این قابلیت‌های جدید «برنامه‌های زمان بندی شده» (Scheduled Actions) نام دارد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند از گوگل بخواهند تا یک کار را در یک زمان مشخص انجام دهد. به عنوان نمونه، کاربر می‌تواند با فرمان صوتی از گوگل اسیستنت بخواهد چراغ حیاط، دستگاه‌های تهویه و تصفیه هوا را راس یک ساعت مشخص روشن یا خاموش کند.

 

علاوه بر این، گوگل که قصد دارد تعامل با گوگل اسیستنت را به تجربه بهتری تبدیل کند، به این منظور بر روی بهبود صدای دستیار صوتی خود نیز کار کرده است. در نتیجه این تلاش‌ها، گوگل اسیستنت از این پس می‌تواند مقالات و مطالب طولانی را با صدای طبیعی‌تری برای کاربران بخواند. این ویژگی جدید گوگل اسیستت را به ابزاری کاربردی برای افراد مبتلا به اختلالات بینایی تبدیل خواهد کرد.

 

گوگل همچنین به گزینه‌ها و امکانات امنیتی جدیدی که به دستیار صوتی خود اضافه کرده نیز اشاره کرد. به این ترتیب، از این پس ضبط هرگونه صوت بر روی دستگاه منوط به اجازه کاربر خواهد بود و کاربران همچنین می‌توانند با فرمان‌هایی از گوگل اسیستنت بخواهند تا صدا و مکالمه‌ای را که به طور ناخواسته ضبط شده است، پاک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید