دستگیری چند افسر سوریه در پی شهادت عضو ارشد سپاه

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ۲۳:۲۶
    کد خبر :966343
بازداشت چند افسر سوریه

 یک رسانه سوری نوشت چند افسر ارتش سوریه به اتهام افشای اطلاعات که منجر به شهادت یک عضو ارشد سپاه شد؛ بازداشت شدند.سایت روزنامه “القدس العربی” چاپ لندن به نقل از خبرنگار خود مستقر در دمشق‌ این خبر را از سایت سوری “صوت العاصمه” (صدای پایتخت)‌ منتشر کرده است.

در جزئیات خبر آمده است:‌ سازمان اطلاعات امنیت نظامی سوریه 6 افسر این کشور را به اتهام افشای اطلاعات به طرف های خارجی دشمن بازداشت کرده است. این افراد بازداشتی درجه های مختلفی دارند.

 به نوشته این وب سایت، بازداشت ها بعد از شنود تماس ها و پیام های این افسران انجام شد. به اعتقاد دستگاه های اطلاعاتی سوریه این افسران در قالب یک شبکه اطلاعاتی به سود یک کشور خارجی فعالیت می کردند.

این سایت خبری اضافه کرد: افسران بازداشتی متهم هستند اطلاعات تحرکات سرهنگ سپاه “داوود جعفری” را افشا کرده اند. مقامات ایرانی در 2 آذر 1401 خبر شهادت این نظامی ایرانی در سوریه را منتشر و اسرائیل را عامل شهادت اعلام کردند. به گفته منابع ایرانی این نظامی به دنبال انفجار بمب در نزدیکی فرودگاه دمشق، به شهادت رسید.

با این حال،‌ این رسانه سوری می گوید این نظامی ایرانی به هنگام یک ماموریت اطلاعاتی در منطقه قنیطره در نزدیکی مرز سوریه با اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و به شهادت رسید. این نظامی  یک هفته قبل از انتشار خبر شهادتش، همچنین در ماموریت اطلاعاتی به همراه افسران سوری از جنوب سوریه بازدید کرده بود.

به نوشته سایت “صوت العاصمه”، خودروی حامل جعفری به هنگام بازگشت به دمشق در شلیک گلوله از سوی اسرائیل، مورد هدف قرار گرفت و او به شدت زخمی شد. وی بعد از دو روز در بیمارستان به شهادت رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید