دستگیری عاملان زنده گیری پرندگان شکاری در آرادان

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۰۲
    کد خبر :631933

2 متخلف که قصد داشتند پرندگان شکاری آرادان را زنده گیری کنند، پیش از ارتکاب به جرم دستگیر شدند.

جواد شاه حسینی رییس اداره محیط زیست آرادان گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان همزمان با شروع فصل مهاجرت پرندگان شکاری، پایش زیستگاه های کویری را در دستور کار قرار داد.

 

شاه حسینی افزود: ماموران پس از چند روز گشت و کمین شبانه روزی، دو نفر متخلف را که درون کوخه زیر زمینی به انتظار باز های شکاری نشسته بودند را پیش از اقدام به زنده گیری پرندگان شکاری بازداشت کردند.

 

به گفته وی، در بازرسی از درون کوخه، علاوه بر ادوات زنده گیری، دو قطعه قمری و 4قطعه بلدرچین که بعنوان طعمه از آنها استفاده می شد نیز کشف شد.

 

متخلفین برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

به گزارش رکنا، پرندگان شکاری نظیر شاهین، بالابانو بحری مورد علاقه قوش بازان کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند و شیوخ عرب با آموزش این پرندگان از آنان برای شکار، به ویژه شکار هوبره استفاده می کنند.

 

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هر شخصی که مبادرت به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه کند، علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده (به مدت ۳سال)، به جزای نقدی از یک میلیون و ۸۰۰هزار تا 20میلیون ریال محکوم خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید