دستگیری باند سارقان مسلح خودرو در استان البرز

  • حوادث
  • شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹
    کد خبر :442523

فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری باند سارقان مسلح خودرو در استان خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به دستگیری باند سارقان مسلح خودرو در استان اشاره کرد و گفت: پانزده روز پیش فردیس با مراجعه به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مدعی شده بود که دو نفر مرد و یک زن را به‌عنوان مسافر سوار کرده و این افراد بعد از طی مسافتی با اسلحه وی را تهدید و خودرو را به سرقت برده‌اند.

وی بابیان اهمیت جرم انجام‌شده به پیگیری‌های لازم نیروهای پلیس استان اشاره کرد و گفت: چند روز پس‌ازاین حادثه سرقت مجددی گزارش شد که مشابه سرقت اولی بود.

فرمانده انتظامی استان البرز تأکید کرد: نیروهای پلیس استان توانستند با توجه به اظهارات مال‌باختگان و همچنین اقدامات پیچیده پلیسی نسبت به شناسایی سارقان اقدام کنند.

سردار محمدیان با تأکید بر اینکه مجرمان از حوزه‌های دیگری وارد حوزه استحفاظی استان البرز شده و اقدام به سرقت کرده بودند، گفت: برای کشف پاتوق این افراد مدت‌زمانی گذشت در این میان سرقت سوم نیز به وقوع پیوست.

وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس پاتوق مجرمان را در سه شهر از استان‌های غربی شناسایی کردند، گفت: طی عملیات پلیسی آن‌ها دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گفت: مجرمان از خودروهای سرقتی برای زورگیری استفاده می‌کردند به‌طوری‌که مسافران را سوار و بعضاً اقدام به سرقت کارت‌های اعتباری آن‌ها می‌کرده و با پول به‌دست‌آمده طلا و ساعت می‌خریدند.

سردار محمدیان بابیان اینکه افراد دستگیرشده چهار نفر هستند، گفت: سه مرد و یک زن در این سرقت‌ها همکاری داشته و دو نفر دیگر نیز به آن‌ها کمک می‌کرده‌اند.

وی تأکید کرد: افراد دستگیرشده اعتراف کرده‌اند که در غرب تهران نیز دست به سرقت مسلحانه زده و اقدام به زورگیری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: از این افراد دوقبضه سلاح کمری واقعی و یک قبضه سلاح که تقریباً تقلبی است ولی مشابهت زیادی با سلاح واقعی دارد و در زورگیری‌ها از آن استفاده می‌شده کشف‌شده است.

سردار محمدیان اضافه کرد: در محل پاتوق آن‌ها اموال سرقتی، کارت اعتباری مالباختگان و قطعات خودروهای سرقتی کشف‌شده است.

وی گفت: از شاکیان پروند دعوت‌شده تا حضور یابند و سارقان را شناسایی کنند، سارقان اقرار کرده و برخورد سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان البرز به شهروندان توصیه کرد در انتخاب وسیله نقلیه برای جابه‌جایی از وسیله نقلیه عمومی ازجمله تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنند.

سردار محمدیان گفت: اگر مردم به توصیه‌های امنیتی پلیس توجه کنند به‌یقین مجرمان در ارتکاب به جرم ناکام می‌مانند.

وی تأکید کرد: سه نفر از چهار نفر دستگیرشده سابقه‌دار هستند و تعداد سرقت‌های مسلحانه آن‌ها تاکنون هفت فقره است که به انجام آن در تهران، غرب تهران و استان البرز اقرار کرده‌اند.

به گزارش مهر:فرمانده انتظامی گفت: افراد دستگیرشده به سرقت خودرو آن‌ها به‌صورت مسلحانه اعتراف کرده‌اند، کسانی که به آن‌ها اسلحه فروخته‌اند نیز شناسایی و دستگیر خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید