دستگاه ماینر با ریگ ماینر چه تفاوتی دارد؟

    کد خبر :1020772

ماینر چیست؟ درباره دستگاه ماینر از موضوعات مورد بحث در این مطلب است که به بررسی و توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. استخراج ارزهای دیجیتال یک عنصر حیاتی است که به ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا بدون نیاز به واسطه کار کنند. این کار فرآیندی است که در آن تراکنش‌های بین شرکت‌کنندگان در شبکه بلاک چین تأیید شده و به دفتر کل توزیع‌شده اضافه می‌شوند. استخراج ارزهای دیجیتال همچنین بلوک‌های جدیدی را به عرضه موجود در گردش وارد می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

تفاوت دستگاه ماینر با ریگ ماینر در چیست؟

دستگاه ماینر یک سیستم سخت افزاری قدرتمند است که جهت استخراج ارزهای دیجیتالی به کار گرفته می‌شود و از مهم‌ترین این ارزها بیت کوین نام دارد که در ادامه با توضیح اینکه ماینر چیست به آن خواهیم پرداخت.  ریگ ماینر، کارت گرافیکی بوده که جهت استخراج رمز ارزها به کار گرفته می‌شود. در حقیقت تفاوت مهم و اصلی دستگاه ماینر و ریگ ماینر در حالت انعطاف آن‌ها برای استخراج مقدار بالایی رمز ارز است. ریگ ماینر همان کارت‌های گرافیکی است که برای استخراج رمزارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوتی که انواع ریگ ماینر با این دستگاه‌ها دارند در انعطاف پذیری آن‌ها در استخراج تعداد زیادی رمز ارز خلاصه می‌شود.

ماینر چیست؟

برای فهم این مطلب که ماینر چیست؟ باید اطلاع کافی درباره بیت کوین داشته باشید. بیت کوین توسط یک شبکه P2P از ماینرها که مسئول حفظ بلاک چین بیت کوین هستند، اداره می‌شود. ماینر گره‌ای در شبکه است که تراکنش‌ها را جمع‌آوری می‌کند، آن‌ها را تأیید و به بلاک چین اضافه می‌کند.

شبکه به ماینرها با ارز دیجیتال پاداش می‌دهد، زمانی که آن‌ها با موفقیت یک بلوک قانونی را به بلاک چین اضافه می‌کنند، روشی به عنوان استخراج بیت کوین شناخته می‌شود؛ به این ترتیب BTC جدید وارد گردش می‌شود.

چگونه ارز دیجیتال استخراج کنیم؟

از طریق دستگاه‌های ساخته شده ویژه که به عنوان ماشین‌های ماینینگ نامیده می‌شوند، ارزهای دیجیتال استخراج می‌شوند. توسعه تجهیزات ماینینگ از CPU تا ASIC را در بر می‌گیرد. افزایش چرخه‌ای در مشکلات معدن باعث ایجاد ماشین‌های جدیدی شد که کارآمدتر از ماشین‌های قبلی بودند.

انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال

در این قسمت به معرفی انواع مختلف استخراج ارز دیجیتال با توجه به اینکه ماینر چیست خواهیم پرداخت.

استخراج CPU

استخراج CPU با استفاده از واحد پردازش مرکزی برای انجام محاسبات لازم، سوابق تراکنش‌ها را به دفتر کل ارز دیجیتال اضافه می‌کند. واحد پردازش مرکزی (CPU) یک جزء رایانه‌ای است که قدرت پردازشی را برای اقدامات انجام شده توسط نرم افزار نصب شده روی آن رایانه فراهم می‌کند.

علاوه بر این، سی پی یو یک خنک‌کننده برای سخت افزار ماینر، یک پردازنده برای رقابت با فرکانس بالا، کانال‌های حافظه و پهنای باند با استفاده از حافظه با دسترسی تصادفی است. برای شروع استخراج CPU، می‌توانید به تنهایی کار کنید یا به گروهی از ماینرها بپیوندید.

توانایی یک ماینر انفرادی برای افزودن سکه‌های جدید به کیف پول‌های کریپتو خود به سخت افزار و نرخ هش شبکه بستگی دارد. با این حال، قبل از درگیر شدن بیش از حد در یک تجارت استخراج انفرادی، درآمد حاصل از آن را در مقابل هزینه‌های برق و سایر هزینه‌ها بسنجید.

استخراج GPU

از آنجایی که قدرت استخراج CPU نمی‌تواند با تقاضای فزاینده مقابله کند، واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) همراه با CPU برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفتند. محاسبات پیچیده ریاضی با استفاده از کارت‌های گرافیکی حاوی GPU حل شد.

واحدهای پردازش گرافیکی برای اولین بار زمانی که نرم افزار استخراج بیت کوین برای پردازنده‌های گرافیکی در اکتبر 2010 به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت، مورد استفاده قرار گرفت که بسته به سن و هزینه GPU، عملکرد آن متفاوت است.

علاوه بر این، ماینرهای GPU می‌توانند چندین عملیات را به صورت موازی انجام دهند و برخی از ماینرها حتی ریگ‌های استخراج چند GPU را برای کار همزمان 24 تا 48 GPU ترکیب می‌کنند. ریگ ماینینگ مجموعه‌ای از دستگاه‌های استخراج جداگانه است که توان خروجی استخراج یا نرخ هش و پرداخت را افزایش می‌دهد.

استخراج FGPA

با توضیح در این رابطه که ماینر چیست، لازم است بیان شود که سودآوری استخراج به طور منفی تحت تأثیر افزایش مستمر هزینه‌های استخراج نسبت به سکه‌های به دست آمده قرار خواهد گرفت. در نتیجه، استخراج GPU به دلیل هزینه‌های استخراج بالا و بازده کم دیگر کارآمد نبود. ماشین‌هایی که می‌توانستند استخراج را سودآور کنند تا استخراج‌کنندگان بتوانند در معادن به کار خود ادامه دهند، به فوریت مورد نیاز بودند که منجر به تولد FPGA شد.

یک مدار الکتریکی که به عنوان آرایه دروازه قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGA) شناخته می‌شود، می‌تواند برای انجام عملکردهای منطقی خاص برنامه‌ریزی شود. یک ماینر FPGA را می‌توان برای استخراج یک سکه خاص پیکربندی کرد. با این وجود، ممکن است در صورت لزوم با هزینه آموزش ویژه، برای استخراج ارز دیجیتال متفاوت با استفاده از الگوریتم استخراج متفاوت برنامه‌ریزی شود.

استخراج ASIC

تا این قسمت از مطلب حتما متوجه شده‌اید ماینر چیست و حالا لازم است به یکی از دستگاه‌های استخراج مهم آن بپردازیم. با گذشت زمان، یافتن ماشین‌های بهبود یافته با قیمت‌های پایین‌تر به دلیل افزایش سختی استخراج، ضروری شد و رقابت شدیدی را در بین ماینرها ایجاد کرد. علیرغم انعطاف‌پذیری در ساخت و برنامه‌ریزی، FPGAهای ساخته شده برای اهداف ماینینگ در مقایسه با بازدهی که تولید می‌کنند، از توان زیادی استفاده می‌کنند. با این حال، ASICها زمانی که برای ماینینگ در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، عملکرد بهتری نسبت به FPGA ارائه خواهند داد، این همان چیزی است که برای آن طراحی شده‌اند.

استخراج ابری

استخراج ابری رمزنگاری به هر کسی که می‌خواهد بدون خرید، نصب یا نگهداری سخت‌افزار یا نرم‌افزار تخصصی، ارز دیجیتال کسب کند، اجازه کار می‌دهد. ماینرها می‌توانند از قابلیت محاسباتی ابری برای تقویت یا جایگزینی منابع محاسباتی داخلی به جای صرف هزینه برای سرورهای قدرتمندتر استفاده کنند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره ماینر

در این محتوا سعی کردیم که به توضیح درباره چیستی ماینر و انواع روش‌های استخراجی ارزهای دیجیتالی بپردازیم؛ اما شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه که ماینر چیست؟ از طریق سایت والکس اقدام کنید. در این سایت تمامی این مطالب با جزئیات هر چه بهتر برای شما قابل دسترس هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید