دستور فرانسه برای افزایش تدابیر اطراف مساجد و عبادتگاه‌های مسلمانان

    کد خبر :800970
دستور فرانسه برای افزایش تدابیر اطراف مساجد

وزیر کشور فرانسه به دستگاه‌های اجرای قانون در این کشور دستور داده تدابیر اطراف مساجد و عبادتگاه‌های مسلمانان را افزایش داده و در ارتباط با اقدامات علیه مسلمانان هوشیار باشند.

وزارت کشور فرانسه ضمن محکوم کردن اهانت به یک مسجد، به دستگاه‌های امنیتی و پلیس این کشور دستور داده است تا تدابیر بیشتری در اطراف مساجد و عبادتگاه‌های مسلمانان اتخاذ و هوشیارانه‌تر عمل کنند.

براساس گزارش آناتولی، «جرالد درمانین» در بازدید از مرکز فرهنگی اسلامی در شهر رن که روز یک شنبه مورد اهانت قرار گرفته گفت: نقاشی‌ها و کتیبه‌های ضداسلامی که روی دیوار‌های این مرکز کشیده شده است قابل قبول نیست و آزادی مذهبی و عبادت در فرانسه یک اصل اساسی است.

تنها ۲ روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان دیوار‌های این مسجد در شهر رن در غرب فرانسه با نقاشی‌های دیواری با مضامین اسلام هراسی مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش دانشجو، اظهارات وزیر کشور فرانسه درحالیست که وی چندی قبل دستور تعطیلی شدن یک مسجد در حومه پاریس را صادر کرده بود و طی آن پلیس به ده‌ها خانه که ادعا شد متعلق به «شبه‌نظامیان اسلام‌گرا» در این کشور است، حمله کرد.

«شورای عبادت مسلمانان فرانسه» در واکنش به این اهانت گفته، حادثه رن دو روز پس از حمله با سلاح سرد به مسجد الرحمه در شهر نانت و تهدید به قتل «نادیا لازونی» یک روزنامه نگار مسلمان صورت گرفته است.

این شورا در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از لایحه دولت فرانسه برای تقویت سکولاریسم گفته، شعار‌های اسلام هراسانه بخشی از جنبش جدایی طلبانه افرادی است که از اقدامات «برنتون تارانت» که در مارس ۲۰۱۹ به دو مسجد در نیوزیلند حمله کرد و ۵۱ نفر را به رگبار بست الهام گرفته است و توسط روشنفکران فرانسوی تئوریزه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید