دستاورد سفر گروهی مسئولان سازمان لیگ به جام‌جهانی

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ۱۴:۵۵
    کد خبر :331239

مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ایران در فصل گذشته بی‌نظم‌تر، بی‌برنامه‌تر و بی‌تدبیرتر از سالهای گذشته برگزار شد به گونه‌ای که برخی مدعوین با ناراحتی مراسم را ترک کردند.

«مراسم معرفی برترین های فوتبال ایران در فصل ۹۶-۹۷ روز اول مرداد از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن همایش های برج میلاد برگزار می شود» این عنوانی بود که روی کارت های دعوت ارسالی از سوی سازمان لیگ قید شده بود تا مدعوین امیدوار باشند کار به نیمه های شب و تکرار اتفاقات کسل کننده سالهای گذشته نمی کشد.

امیدواری و خوش بینی مدعوین هم این بود که مسئولان سازمان لیگ که به صورت گروهی و در همه بخش ها و ریز و درشت راهی جام جهانی روسیه شده بودند و بیش از ۱۵ روز اوج نظم و انضباط را دیده بودند، حداقل یک دستاورد از این سفر خواهند داشت و آن هم نظم در برگزاری یک مراسم است!

مراسمی که طبق اعلام قبلی قرار بود از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه آغاز شود با تاخیری عجیب ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به سمت آغاز شدن رفت. اما این آغاز شدن به قیمت ناراحتی برخی مهمانان و پیشکسوتان تمام شد و حسن روشن پیشکسوت استقلال با ناراحتی و بیان اینکه «با گاو و گوسفند بهتر برخورد می کنند» مراسم را ترک کرد.

مراسم همانطور برگزار شد که انتظار می رفت! یک مراسم بی نظم، بی برنامه و بدون تدبیر برای رعایت شأن مهمانان و برترین ها. مراسمی که مسئولان سازمان لیگ فقط قصد داشتند برگزارش کنند و همه را هم راضی کنند. مراسمی که هیچ تدبیر حرفه ای برای آن نشده بود و ظاهرا تنها دغدغه مسئولانش این بود که لباس ها و کت و شلوارها یکدست باشند!

از بد بودن مراسم معرفی برترین ها هر چه بنویسیم کم است و ظاهرا گوش شنوایی هم نیست و مسئولان سازمان لیگ کار خودشان را در اوج بی نظمی دنبال می کنند. اما پرسش اصلی از مسئولان این سازمان که به صورت گروهی و ریز و درشت راهی روسیه شده بودند این است که دستاورد حضور پرتعداد شما در جام جهانی چه بود؟

از حضور پرتعداد در جام جهانی کدام سوغات را برای این فوتبال آوردید که بشود گفت حلالتان باشد میلیون ها تومان هزینه کردن از بیت المال؟ شاید هم در ورزشگاه ها نبودند تا نظم در برگزاری مسابقه و یک مراسم را ببیندند. شاید هم به نفع شان نیست که یک مراسم بی حرف و حدیث برگزار کنند. مگر می شود به فاصله کمتر از یک ماه از دیدن آن همه مراسم زیبا و منظم چنین مراسم زشت و بی نظمی را برگزار کرد؟

مگر می شود برای معرفی برترین های فصل گذشته فوتبال ایران که چند ماه پیش تمام شده بود، ۵ ساعت مهمانان را در سالن نگه داشت؟ مگر می شود بهترین داور فوتبال ایران و آسیا و یکی از بهترین داوران جام جهانی را پنج ساعت نگه داشت تا وقتی سالن خالی شد و مهمانان رفته بودند در ثانیه های آخر از او تقدیر کرد؟ مسئولان سازمان لیگ اینها را از کجا یاد گرفته اند؟

احترام به پیشکسوتان و تماشاگران را از کجا یاد گرفتند؟ در روسیه که هر چه دیدیدم احترام بود و برخورد خوب. پس چرا با برخی مهمانان بدرفتاری شد و کار به درگیری لفظی کشیده شد؟ چرا باید چند صد کارت دعوت پخش کرد که سالن برای نشستن جا نباشد و ورود مهمانان با مشکل مواجه شود و آنها که باید باشند قهر کنند و بروند و سالن بماند برای افرادی که جایشان در این مراسم نبود؟

سازمان لیگ چرا به جای پیشرفت هر سال پسرفت می کند؟ مدیر روابط عمومی سازمان لیگ با کدام استدلال ادعا می کند که اختتامیه لیگ گذشته از اختتامیه جام جهانی ۲۰۱۸ زیباتر بود. یا ما هر دو مراسم را ندیده بودیم یا معنای زیباتر بودن را متوجه نمی شویم!

اینجا که دیگر یگان ویژه و نیروی انتظامی و عوامل دیگر نبودند که مسئولان سازمان لیگ بخواهند بی نظمی مراسم را گردنشان بیندازند. حالا دیگر بهانه شان چیست؟ نگران این هستیم که این بی نظمی و بی برنامگی وارد لیگ هجدهم شود و حضور پرتعداد مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در روسیه نتیجه عکس بدهد و راه رفتن خودمان را هم فراموش کنیم!

آیا نمی شد برای هر بخش مراسم جدایی گرفت تا هم کوتاهتر و زیباتر باشد و هم شأن ورزشکاران و برترین ها که یک فصل برایش زحمت کشیده بودند رعایت شود؟ آیا نمی شود برای فوتبال پایه که تعدادشان هم زیاد بود یک مراسم جدا گرفت؟ برای بانوان در بخش های مختلف هم همینطور. اینها که درگیر جام جهانی نبودند؟ البته مسئولان سازمان لیگ درگیر جام جهانی بودند!

مگر می شود کل فوتبال را در یک مراسم تقدیر کرد؟ آیا نمی شد مراسم های دیگری گرفت و از چند پیشکسوت و زحمتکش دیگر هر بخش هم تقدیر کرد؟ می شد اما نمی خواستند یا نمی توانستند. این مراسم ما را بیشتر از قبل نگران برگزاری لیگ هجدهم کرد. با این حال چند روز دیگر صبر می کنیم تا افتتاحیه لیگ هجدهم را ببینیم. شاید واقعا افتتاحیه لیگ برتر ایران از افتتاحیه جام جهانی زیباتر شد!

منبع:مهر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید