در عملیات «البوکمال» سوریه مشارکت خواهیم کرد

    کد خبر :139260

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق می‌گوید، نیروهای مقاومت عراق با تسلط بر شهر القائم، طرح آمریکا برای جدا کردن نیروهای محور مقاومت از یکدیگر را ناکام گذاشت.

«جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با تلویزیون «المیادین»، به آزادسازی شهر القائم اشاره کرد و گفت که دستاورد مهم حضور گروه‌های مقاومت در مرزهای مشترک عراق و سوریه است که با این دستاورد، پروژه آمریکایی برای تجزیه شکست می‌خورد.

الحسینی خاطرنشان کرد، آزادسازی القائم تماس با طرف سوری و همچنین هماهنگی با محور مقاومت در تمامی منطقه را محقق کرد و طرح آمریکایی، که جدا کردن محور مقاومت از یکدیگر را هدف قرار داده، خنثی کرد.

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در ادامه افزود، ایالات متحده از سال 2010 حزب‌الله عراق را در فهرست تروریستی قرار داده است؛ «ما افتخار می‌کنیم از این‌که دشمن آمریکایی‌ها محسوب شویم.»

وی درباره حضور آمریکا در عراق، عنوان داشت واشنگتن به دولت عراق پیشنهاد آموزش ارتش عراق را مطرح کرده است. این پیشنهاد از نظر ملت عراق و گروه‌های مقاومت قابل قبول نیست. «ما هرگز اجازه نخواهیم داد نیروهای آمریکایی تحت هر عنوانی در عراق باقی بمانند، ما خروج آنها را خواستار هستیم.»

وی ابراز عقیده کرد: «تمامی بحران‌های فراروی عراق به سبب حضور آمریکا است، از این‌رو ما تکرار تجربه‌ها با آمریکایی‌ها را قبول نخواهیم کرد… .»

الحسینی همچنین فاش کرد که واشنگتن «دولت عراق را به منظور عدم آزادسازی شهر القائم تحت فشار قرار می‌داد.»

به گزارش تسنیم،این سخنگو درباره ارتباط نبردها در دو سوی مرزها بین سوریه و عراق، تأکید کرد: «نمی‌توان بین القائم و البوکمال از نظر نظامی فاصله انداخت. این عملیات در یک محور انجام می‌شود.»

در نبرد آزادسازی البوکمال مشارکت خواهیم کرد

سخنگوی نظامی گردان‌های حزب‌الله عراق در ادامه مصاحبه با المیادین، تأکید کرد نیروهای عراقی در نبردها علیه داعش در البوکمال سوریه نیز مشارکت خواهند کرد؛ چرا که این منطقه در مرزهای دفاعی عراق واقع است.

وی گفت: «البوکمال در تیررس موشک‌های عراقی در شهر القائم است. حضور نیروهای‌مان در مرزهای البوکمال محور جدیدی در رویارویی با داعش خواهد بود.»

الحسینی همچنین خبر داد، محور عملیات بعدی نیروهای الحشد الشعبی عراق بعد از القائم، حرکت به سمت شمال برای سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید