در سفر به قشم از کجا دیدن کنیم؟

    کد خبر :979923

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که جزیره زیبای قشم را تبدیل به مهم‌ترین مقصد گردشگران کند. این جزیره زیبا در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس، دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است که هرکدام از آنها، می‌توانند مقصد یک تور تفریحی باشند. برای سفر به قشم، بهتر است تمام لوازم موردنیاز را فراهم کنیم و پس از رزرو هتل های قشم برای اقامت، فهرستی از بهترین جاهای دیدنی را برای بازدید آماده کنیم. این مقاله به شما در معرفی بهترین مکان‌های دیدنی قشم کمک می‌کند. امیدواریم در سفر به قشم از این مکان‌های دیدنی لذت ببرید.

بهترین مکان‌های دیدنی قشم برای گردشگران

مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم، معمولاً قدمت بسیار زیادی دارند؛ علاوه بر این شهرت جاذبه‌های دیدنی قشم در بین گردشگران جهانی روزبه‌روز در حال افزایش است. در ادامه به معرفی بهترین جاهای دیدنی برای سفر به قشم خواهیم پرداخت.

دره ستارگان؛ سفر به دو میلیون سال پیش

اگر به دره ستارگان بروید؛ در نگاه اول باورش سخت است که بپذیرید تمام این صخره‌های عجیب فقط به‌دلیل بارش باران و فرسایش خاک شکل گرفته‌اند. صخره‌هایی شگفت‌انگیز شبیه به صحنه‌های خیال‌انگیز فیلم‌های هالییودی، که طی دو میلیون سال، دره‌های کوچک و بزرگ را ایجاد کرده‌اند. در باورهای سنتی مردم قشم، این دره‌ها به دلیل برخورد یک ستاره عظیم‌الجثه شکل گرفته‌اند. این حدس‌وگمان‌های جالب نیز، جذابیت دره ستارگان را بیشتر کرده است. این دره در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. برای رفتن به دره ستارگان باید به شمال غرب روستای برکه خلف بروید.

تنگه چاهکوه؛ صخره‌هایی خیال‌انگیز

تنگه چاهکوه یکی دیگر از جاهای دیدنی در سفر به قشم است. این تنگه، در 70 کیلومتری شهر قشم واقع شده است و بازدید از آن، رایگان است. تنگه چاهکوه، در حقیقت مجموعه‌ای از صخره‌های بلند است که در میان آنها، رودخانه‌ها و برکه‌های کوچک و زلالی در جریان هستند. این صخره‌ها، محل مناسبی برای علاقه‌مندان به صخره‌نوردی هستند. این تنگه را یکی از بهترین عجایب هفتگانه قشم می‌دانند. از بندر لافت تا این مکان دیدنی، حدود 50 دقیقه فاصله است. شکل‌های شگفت‌انگیز صخره‌ها و سنگ‌های موجود در این مکان، قطعاً شما را حیرت زده خواهد کرد.

روستای زیبای لافت

روستای زیبای لافت، یکی از مقاصد گردشگران در سفر به قشم است. مردم این روستا، همچنان فرهنگ باستانی خود را حفظ کرده‌اند. لباس‌های رنگارنگ مردم روستا، صنایع دستی و سوغاتی‌های خوشمزه، همه بخشی از جاذبه روستای تاریخی لافت هستند. معماری خانه‌های روستای لافت نیز که به سبک محلی ساخته شده‌اند، شما را مجذوب خود خواهند کرد. این روستا، جزو اولین مقاصد گردشگران است؛ زیرا در نزدیکی بندر لافت واقع شده است. برای رفتن به این روستا باید به 70 کیلومتری قشم و در نزدیکی روستای چاهوی شرقی بروید. امیدوارم از سفر به این روستا نهایت لذت را ببرید.

جنگل حرا؛ تماشای درختان زیر آب

جنگل حرا، زیست‌گاه اصلی بیش از هشتاد درصد از گونه‌های جانوری خلیج فارس است؛ این تنها مزیت این جنگل زیبا نیست. ریشه‌های بیرون‌زده از آب، درختانی که تا نیمه در زیر آب هستند و سکوت بی‌نظیر جنگل، شما را به جهانی رؤیایی دعوت می‌کنند. به این جنگل زیبا بروید و از تنفس در بهترین مکان زیست کره، لذت ببرید. در جنگل حرا، انواع گونه‌های گیاهی گرمسیری را مشاهده خواهید کرد. از جمله پرندگانی که به این جنگل مهاجرت می‌کنند می‌توان به حواصیل هندی، گیلانشاه و کاکائی اشاره کرد. جنگل حرا بین بندر خمیر و شهر قشم واقع شده است.

جزایر ناز

جزایر ناز در جنوب شرق قشم واقع شده‌اند و تا فرودگاه جزیره تنها 37 کیلومتر (نیم ساعت با خودرو) فاصله دارند. این جزایر در حقیقت دو جزیره بسیار زیبا ساحل‌های غیرشنی هستند که در مجموع بیش از 3 هکتار مساحت دارند. در داخل جزایر ناز، صخره‌های کم ارتفاعی (تقریباً 10 متر) قرار دارند که تمام جزیره را محاصره کرده‌اند. زمانی که آب به‌دلیل جزر پایین می‌رود، بخشی از ساحل جزایر ناز، به جزیره قشم پیوند می‌خورد. در طول سفر به قشم اگر به این جزایر سفر کردید، نباید منتظر امکانات رفاهی خاصی باشید. این جزایر بسیار بکر و دست نخورده هستند و برای آرامش‌بخشی به شما گزینه عالی محسوب می‌شوند. به جزایر ناز، ” دو کرده” نیز می‌گویند؛ زیرا بخشی از روز را در زیر آب و بخشی دیگر را در روی آب قرار دارند.

غار خربس

غار خربس، جزو مکان‌های مشهور جزیره قشم است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به قشم حتماً از آن بازدید کنید. این غار طبیعی، در 15 کیلومتری جنوب قشم واقع شده و گذشته‌ای اسرار آمیز دارد. بسیاری از پژوهشگران، دلیل ایجاد غارهای خربس را فعالیت‌های جریان آب دریا در دل کوه می‌دانند. در ورودی غار، 9 دهانه وجود دارد که همه آنها به دالان‌هایی تودرتو ختم می‌شوند. مردم جزیره قشم در طی هزاران سال، استفاده‌های متنوعی از این غار داشته‌اند. در زمان‌های دور، زرتشتیان از غار خربس به‌عنوان پرستشگاه استفاده می‌کردند. در سال‌های معاصر نیز به دلیل هجوم اشغال‌گران اروپایی، مردم به این غار پناه آورده بودند. تمام این ماجراهای جالب و تاریخی، جذابیت غار را بیشتر کرده‌اند. برای بازدید از این غار، می‌توانید بین ساعات 7 تا 17 مراجعه کنید.

ساحل نقره ای

ساحل نقره‌ای جزو زیباترین سواحل دنیا است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به قشم هرگز بازدید از آن را از دست ندهید. شن‌های ساحل نقره‌ای، زیر نور آفتاب، تلألو خاصی دارند و دلیل آن، کانی‌های معدنی خاصی است که باعث انعکاس نور می‌شوند. این ساحل زیبا در شب، به‌دلیل وجود میلیاردها پلانگتون در آب، به رنگ آبی کبود در می‌آید؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک فضای کاملاً رمانتیک و رؤیایی را در قشم ببینید، به این ساحل زیبا بروید. برای رفتن به ساحل نقره‌ای باید به جزیره هنگام در نزدیکی قشم بروید. مدت زمان موردنیاز برای بازدید از ساحل نقره‌ای، بین 1 تا 2 ساعت است و پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به آن، وسایل لازم برای تفریحات دریایی بعلاوه دوربین عکاسی را آماده کنید.

قلعه پرتغالی های قشم

تاریخ ایران، لبریز از دلاوری‌ها و سلحشوری مردم بومی قشم است. یکی از آثار به‌جا مانده از این سلحشوری، قلعه پرتغالی‌ها است. این قلعه که توسط اشغالگران پرتغالی بنا شده است، جزو مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی قشم است و هرساله هزاران گردشگر از آن بازدید می‌کنند. قلعه پرتغالی‌ها پس از بیرون راندن پرتغالی‌ها از جزیره قشم، متروک مانده است. البته در سال‌هایی پس از آن، از قلعه استفاده‌های دیگری نیز می‌شده است. قلعه پرتغالی‌ها در بلوار ژئوپارک واقع شده است. متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل بی‌توجهی به این اثر تاریخی، بخشی از آن تخریب شده است. بنای اصلی قلعه با سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده است. این قلعه، دارای یک تونل بسیار طولانی به طول 3 کیلومتر است که جذابیت زیادی برای بازدید دارد.  در سفر به جزیره قشم، بازدید از این مکان تاریخی را فراموش نکنید.

غار نمکدان

یکی دیگر از جاهای دیدنی قشم، غار نمکدان است که در 90 کیلومتری قشم واقع شده است. این غار، از نظر ترکیبات نمکی، قدیمی‌ترین غار جهان است و طول برخی تونل‌های آن، 6400 متر است. غار نمکدان یکی از ژئوپارک‌های تحت نظر یونسکو است که گردشگران خارجی زیادی از آن بازدید می‌کنند. نمک موجود در این غار، یکی از بهترین نمک‌های خوراکی است که می‌تواند به عنوان سوغاتی استفاده شود. ترکیبات موجود در نمک آن، همچون منیزیم، در طب سنتی بسیار مفید هستند. بسیاری از پزشکان به بیماران تنفسی و مبتلا به آسم، توصیه می‌کنند که در سفر به قشم از غار نمکدان بازدید کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید