در دادن امتیاز به طالبان عجله کردیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۹:۲۶
    کد خبر :995401
در دادن امتیاز به طالبان عجله کردیم

تاکیدی که رئیس جمهور و وزیر خارجه بر مساله آب هیرمند داشته اند اگر با عکس العمل منفی طالبان رو به رو شود و اقدامی صورت نگیرد، طبیعتا آنها جری تر خواهند شد و مشکلات بیشتری را برای ایران به وجود خواهند آورد.

عبدالرضا فرجی راد، استاد ژئوپلتیک دانشگاه و سفیر پیشین ایران گفت:

یک مقداری در زمینه پذیرفتن طالبان عجله کردیم. ما می‌گفتیم که این طالبان همان طالبان است و هیچ فرقی نکرده و همان کسانی هستند که دیپلمات های ایرانی را در کنسولگری ایران در مزارشریف به شهادت رساندند. الان هم حرکاتی که انجام می‌دهند و پاسخی که به مقامات ما می دهند به همان شیوه است.

در داخل کشورشان هم ظلمی که به زنان و شیعیان می‌کنند، این که ۳۷ حکم سنگسار صادر کرده اند و… نشان می‌دهد که اینها همان آدم ها هستند و فقط زندگی بهتری دارند و موبایل دست گرفته اند. ما در دادن امتیاز به این گروه عجله کردیم و نباید فعلا سفارت خانه افغانستان به آنها داده می‌شد. رفتار آنها نشان می دهد هر چقدر امتیاز بیشتری به عنوان همسایه می‌گیرند، جری تر می‌شوند و عکس العمل تند نشان می دهند.

من معتقدم ایران باید با سازمان ملل هم گفتگو کرده و مساله را از نظر حقوقی هم بررسی کند. اگر ما به موقع اقدام نکنیم ممکن است در آینده مجبور شویم هزینه‌های بیشتری را بدهیم.

خبرآنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید