در تصویب لایحه عفاف و حجاب تاخیر نخواهیم داشت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۲ ۱۷:۰۱
    کد خبر :1005870
قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب گفت: حتی یک روز در تصویب قانون عفاف و حجاب تأخیر نخواهیم داشت و به‌‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.
به گزارش تسنیم، محمدباقر قالیباف در نامه‌ای به همسر شهید باب‌الخانی درباره مطالبه تصویب لایحه عفاف و حجاب پاسخ داد.

متن نامه قالیباف به‌شرح ذیل است:

خواهر گرامی، خانم پناهی

سلام علیکم

سخنان دغدغه‌مندانۀ شما را، که با انگیزه‌های الهی و انقلابی بیان کرده بودید، شنیدم. گرچه من به‌عنوان یک کارگزار جمهوری اسلامی مکلف هستم به تک‌تک مردم ایران پاسخگو باشم، اما برای ما، که شاهد عروج دوستان زیادی از هم‌رزمان خود بوده‌ایم، خانوادۀ شهدا جایگاه متفاوتی دارند. ما در هر شرایطی خود را بدهکار همیشگی خانوادۀ شهدا می‌دانیم و معتقدیم اگر انقلاب اسلامی ایران در برابر همۀ هجمه‌های بیرونی و ناکارآمدی‌های داخلی پاینده و سرافراز به پیش می‌رود، نتیجۀ جهاد فی‌سبیل‌الله شهدا و دعای خانواده‌های آن‌هاست، به همین دلیل، بیان دلسوزانۀ دغدغه‌های شما را فرصتی دیدم که پاسخی به نگرانی خانوادۀ شهدا در موضوع حجاب و عفاف بدهم.

به شما حق می‌دهم که نگران تأخیر در تصویب قانون برای حجاب و عفاف باشید، اما در نظر بگیرید که لایحه فقط یک ماه است که به دست مجلس رسیده است. ساده‌ترین کار برای ما تصویب دوفوریتی و چندروزۀ لایحۀ دولت بود، اما قبول کنید پیرامون لایحه بحث‌هایی جدی و انتقاداتی قابل‌توجه وجود دارد. بی‌توجهی به تقویت بنیان خانواده به‌عنوان منطق اصلی ضرورت حجاب و عفاف، ندیدن علت اصلی وضعیت اسف‌بار موجود یعنی کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در تربیت نسل جوان و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین تردیدها دربارهٔ میزان بازدارندگی مؤثر مخصوصاً دربارهٔ سلبریتی‌ها، هنجارشکنان، پیاده‌نظام‌های تابوشکن، مروّجین بی‌حجابی در فضای مجازی اشکالاتی بود که در نقد لایحهٔ دولت مطرح می‌شود، کنار آن، ایجاد دوقطبی در جامعه، سوءاستفادهٔ دشمن، مجرم‌کردن نوجوانان و جوانانی که ـ از روی غفلت و ناآگاهی و نه غرض و دشمنی ـ دچار خطای رفتاری شده‌اند بخشی از نگرانی‌هایی است که در تنظیم قانون باید به آن‌ها توجه شود، این‌ها مواردی است که اگر در قانون به‌صورت کارشناسی تعیین‌ تکلیف نشود، قانونی ناکارآمد تصویب می‌شود و مجلس با رفتاری سیاسی صرفاً توپ بی‌حجابی و بدپوششی را به میدان فراجا انداخته است، بدون اینکه مسئله‌ای را حل کند، مخصوصاً که هم‌اکنون نیز مأمورین فراجا کمبود قانونی برای برخورد با جرم مشهود ندارند، بنابراین عجله در تصویب قانون صرفاً برای رفع تکلیف نمی‌توانست وظیفهٔ ما را درقبال این تکلیف الهی رفع کند.

همین‌جا لازم است برای آرامش خاطر شما و مردمی که نگران حفظ بنیان خانوادهٔ خود هستند، اطمینان دهم با برگزاری پرحجم و فوری جلسات کارشناسی در حضور خودم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مرکز پژوهش‌ها، حتی یک روز در تصویب قانون تأخیر نخواهیم داشت و شما به‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.

خواهر گرامی‌ام،

به شما اطمینان می‌دهم که من پیروِ همان مرام رهبر انقلاب هستم که بدون ذره‌ای انفعال بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی اعلام کردند و، کنار آن، دختران کم‌حجاب را مخالف انقلاب و دین نمی‌دانند و حتی به حالات معنوی آن‌ها غبطه می‌خورند. به‌فضل الهی، قانونی تصویب خواهد شد که با عقلانیت انقلابی این دو رویکرد را، با مصوبات ایجابی مؤثر کنار برخوردهای بازدارندهٔ بجا، لحاظ خواهد کرد تا ما شاهد تقویت بنیان خانواده‌های ایرانی باشیم.

سلام من را به دیگر خانواده‌های شهدا، مخصوصاً فرزند عزیزتان، برسانید.

والسلام

محمدباقر قالیباف

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید