در بازار رمزارز باید بلند مدت سرمایه‌گذاری کرد یا کوتاه مدت؟

    کد خبر :934035

ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمتی خود جذابیت زیادی را ایجاد کرده‌اند و سرمایه گذاران تازه وارد و حرفه‌ای در تلاش هستند تا از این بازار نوآورانه و تکنولوژی جدید بلاک چین نهایت استفاده را کرده و علاوه بر حفظ دارایی‌های خود در برابر تورم، ارزش آن را افزایش دهند.

حالت ایده آل در تمام سرمایه گذاری‌های مالی، کسب بیشترین سود در کمترین زمان است و خواسته سرمایه گذاران از بازار ارزهای دیجیتال نیز استثنا نیست. اما بازار ارزهای دیجیتال در طول عمر بیش از یک دهه خود بارها نشان داده است که حتی حرفه‌ای ترین افراد، با دقیق ترین ابزارها و تحلیل‌ها نمی‌توانند همیشه روند بعدی قیمت را پیش بینی کنند و به همین دلیل در برخی زمان‌ها سرمایه گذاری بلندمدت گزینه بهتری دیده می‌شود.

اما در نهایت برای شما کدام روش سرمایه گذاری می‌تواند در بازار ارزهای دیجیتال بهترین انتخاب باشد؟

سرمایه گذاری بلندمدت ارزدیجیتال چیست؟

در سرمایه گذاری بلندمدت استراتژی‌های مختلفی وجود دارد، اما پایه و اساس تمامی آنها خریداری و نگهداری طولانی مدت است و معمولا ارزهای خریداری شده به مدت یک سال و حتی تا چندین سال نگهداری می‌شوند.

سرمایه گذاری کوتاه مدت از روش‌های مختلفی قابل انجام است:

♦ خرید و نگهداری ارزدیجیتال در یک کیف پول امن به مدت معمولا 1 تا 3 سال که در بازار ارزهای دیجیتال به هودل (HODL) مشهور شده است.

♦ استیک و قفل کردن ارزدیجیتال در پلتفرم‌های مختلف متمرکز و غیرمتمرکز که علاوه بر نگهداری بلندمدت، به شما این امکان را می‌دهند تا در این بازه زمانی سود دریافت کنید.

♦ استراتژی DCA که در آن شما به صورت پله‌ای یک ارزدیجیتال را بدون توجه به قیمت آن خریداری و نگهداری می‌کنید.

اما چه ارزدیجیتالی مناسب استراتژی بلندمدت است؟ در این روش سرمایه گذاری مهم است ارزهایی را انتخاب کنید که شرایط زیر را داشته باشند:

♦ علاوه بر معامله گران، ارزدیجیتال انتخابی در بین توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال نیز محبوب باشد. این محبوبیت می‌تواند در طولانی مدت به رشد، گسترش و اضافه شدن امکانات جدید به ارزدیجیتال و اکوسیستم آن کمک کند.

♦ ارزهای دیجیتال با کمک فناوری بلاک چین پتانسیل بسیاری زیادی دارند و بهتر است ارزهای دیجیتالی را انتخاب کنید که بلاک چین پیشرفته و امکان پشتیبانی از ارائه خدمات و برنامه‌های متنوع را داشته باشند.

♦ تیم و جامعه توسعه دهنده و طرفدار ارزدیجیتال انتخابی شما فعال باشند تا در طولانی مدت، احتمال رشد و پیشرفت بیشتری برای ارزدیجیتال وجود داشته باشد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت ارزدیجیتال چیست؟

در سرمایه گذاری کوتاه مدت، معمولا افراد به دنبال معامله خرید و فروش مداوم ارزها و دارایی‌های دیجیتال برای کسب سودهای کوچک هستند. سودهایی که به مرور زمان می‌تواند انباشته شود و به مبلغ قابل توجهی برسد.

سرمایه گذاری کوتاه مدت معمولا به 3 روش انجام می‌شود:

♦ ترید روزانه (Day Trading) که فرد در این روش به طور مداوم بازار را بررسی می‌کند و با کسب دانش و فراگیری مهارت‌های تحلیل بازار، فرصت‌های مناسب ورود و خروج روزانه ارزهای دیجیتال را شناسایی و از آنها برای کسب سود استفاده می‌کند.

♦ سوئینگ تریدینگ (Swing Trading) روش دیگر است که از آن برای معاملات کوتاه یا میان مدت استفاده می‌شود. در این روش تلاش فرد کسب سود از نوسانات ارزدیجیتال در طی چند روز تا چند هفته است.

♦ اسکالپینگ (Scalping) روش دیگری است که در آن فرد تلاش می‌کند تا از تغییرات اندک قیمتی سود بدست آورد و هر روز می‌تواند شامل ده تا چند صد معامله شود.

اما چه ارزدیجیتالی مناسب استراتژی کوتاه مدت است؟ به صورت خلاصه، هر ارزدیجیتالی که نوسان قیمتی دارد برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یا معاملات روزانه مناسب است. در استراتژی کوتاه مدت، با اینکه ارزهای دیجیتال انتخابی مهم هستند اما در نهایت دانش، مهارت و تلاش‌های شما است که موفقیت یا شکست سرمایه گذاری را تعیین می‌کند.

مزایا و معایب سرمایه گذاری کوتاه و بلندمدت ارزدیجیتال چیست؟

در سرمایه گذاری بلندمدت با اینکه نیازمند بررسی و تحقیق است، اما دانش تحلیل‌ حرفه‌ای بازار و یا بررسی مداوم اخبار و تغییرات قیمتی اجباری نیست که آن را گزینه ساده و مناسب تری برای بسیاری از تازه واردهای بازار می‌کند. همچنین در این روش با توجه به نگهداری طولانی مدت، نیازی به نگرانی پیرامون کارمزد‌ها نیست و پتانسیل کسب سود زیادی در آن وجود دارد. هرچند در سمت منفی، کسب سود ممکن است زمان زیادی نیاز داشته باشد و نمی‌توانید زمان دقیقی را برای بازگشت سرمایه در نظر داشته باشید.

سرمایه گذاری کوتاه مدت حرفه‌ای تر است و قبل از شروع، نیازمند کسب دانش و مهارت و برخی ابزارها است. در این روش، کسب سود در مدت زمان کوتاه تری انجام می‌شود و احتمال شناسایی فرصت‌های مناسب بازار برای شما راحت تر می‌شود. اما این روش ریسک بیشتری دارد و نیازمند صرف زمان بسیار بیشتری است.

در نهایت هر استراتژی مزایا و معایب خود را دارد و انتخاب بهترین استراتژی بستگی به شرایطی و تصمیم شما دارد. با بررسی شرایط خود از جمله زمان خالی در طول روز، اهداف سرمایه گذاری و مقدار سرمایه شما می‌توانید بهترین روش را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. اما فراموش نکنید اولین قدم برای هر سرمایه گذاری ارزدیجیتال، خرید رمزارز است و مهم است این خرید را از یک سامانه امن و پیشرفته انجام دهید.

خرید ارزدیجیتال از صرافی ارز دیجیتال سرمایکس، بزرگترین بازار ارزدیجیتال با پشتیبانی بیش از 500 ارزدیجیتال متنوع، پشتیبانی 24 ساعته و کیف پول امن و غیرقابل تحریم ایرانی می‌تواند اولین قدم مهم شما برای سرمایه گذاری کوتاه یا بلندمدت و پرسود ارزدیجیتال باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید