درگیری اصلاح طلبان و اصولگرایان شورای شهر در صحن علنی شورا

    کد خبر :26256

اعضای اصلاح طلب و اصولگرای شورای شهر تهران امروز در سیصد و چهل و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران؛ با هم درگیری لفظی داشتند.

 بعد از نطق پیش از دستور محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی شورا؛ این درگیری آغاز شد. در طول نطق او مجتبی شاکری بارها با صدای بلند تلاش کرد این نطق را متوقف کند. شاکری فریاد زد: «چرا در این چهارسال اعتراض نکردید الان شورا تمام شده زبان در‌آورده اید.» اما سالاری بدون توجه به فریادهای شاکری به سخنان خود ادامه داد.

 

شاکری بار دیگر با صدای بلند گفت: «در طول این چهار سال می توانستید از شهردار یک سوال کنید یا او را استیضاح کنید. اما از شهردار تشکر می کنند بعد زیرآب شهر و امکانات شهر را می زنند.»

چمران در دفاع از سالاری گفت:‌ «می توانستند این موضوعات را مطرح کنند و اگر خلاف است دیگران هم می توانند وقت بگیرند و دفاع کنند.»

رییس شورای شهر اضافه کرد: «این موضوع سراسیمه گی که می گویید این طور نیست. ما در کمال آرامش موضوعات را از کانال های قانونی دنبال می کنیم.»

او تاکید کرد: ‌«خدا را شاکریم در این چهار سال برای خدا و ملت کار کردیم . شما و سایرین نمی توانید زحمات کسی را ضایع کنید. اگر برای خدا کار کرده باشیم بهترین پاداش ها را خواهد داد. اگر برای خودمان و درآمدهای خودمان این موضوع دیگری است. اگر هم رای بیاوریم یا نیاوریم دلیل خوبی و بدی آنها نمی تواند باشد.»

رییس شورا گفت:‌ «ما در دوره دوم می توانستیم شورای اول را تخطئه کنیم اما نکردیم و به او به عنوان یک عبرت نگاه کردیم اما حتی حساب های مالی باقی مانده که اعتبار نداشتند بدهند در موضوعات پزشکی و طبی پرداختیم چون آنها را شورای قبل که منتخب مردم بودند تصویب کردند.»

تقی پور سالاری را تهدید کرد. در ادامه جلسه تقی پور نیز با صدای بلند اعتراض خود را اعلام کرد. او گفت: «ایشان باید از همه اعضای شورای شهر به خاطر توهینی که کردند عذر خواهی کنند.» او به حوادث سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: «آن زمان مسجد آتش می زدند سراسمیه کسی است که در ۸۸ مسجد آتش می زدند. آقای سالاری باید در حضور خبرنگاران از همه همکارانشان عذر خواهی کنند.»

‌او تهدید کرد: «اگر عذرخواهی نکردند عواقب اش پای خودشان است. آنها باید پاسخ بدهند چرا مردم را در خیابان ها کشتند. این آرزو به دلشان می ماند و ما از این کارهای نمی کنیم. ما تنها حق مان را می خواهیم.»

مهدی چمران برای کنترل این اوضاع تصریح کرد: «دوستان شما و کسانی که در این چند سال کار کردند باید صبور باشند. ما شاهدیم دوستان خبرنگار مسایلی غیرواقع را می نویسند که من پاسخ نمی دهم گاهی پاسخ دادنش آسیب به مردم یا شهر می رساند. به ما حمله می کنند حتی تهمت و توهین می زنند اما برای اینکه آرامش در شورا حفظ شود ما سکوت می کنیم چرا که این آرامش سرمایه ما است.»

خرتان از پل گذشت ماهیت شما روشن شد!

امانی به عنوان نماینده شهرداری تهران پشت تریبون رفت و گفت: «شما با تحقیرهایی که علیه شهرداری کردید در لیست قرار گرفتید. ما در جلسه بعدی بیانیه شما را بند به بند پاسخ می دهیم. این بیانیه خلاف واقع و سیاسی بود نه کارشناسی. حالا که خرتان از پل گذشت ماهیت شما روشن شد.»‌

او اضافه کرد:‌ «ما نگران شورای آینده هستیم.»

چمران در میان صحبت های امانی گفت: «حالا نباشید.»

امانی ادامه داد: «شما همه دستاوردهای ۱۲ ساله نظام را زیر سوال بردید. شهرداری جزو نظام و قوای سه گانه بوده است و شما آن را زیر سوال می برید. اما سیاه نمایی کردن اقدامات ۱۲ ساله شهرداری تهران از عدل و انصاف خارج است.

امانی تصریح کرد: ‌«قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری رقیب دولت بوده اما ما به خاطر رقابت با دولت و کینه ای که در دل گرفتیم کاری که ۶۰ هزار نفر در شهرداری کردند را زیر سوال می بریم.»

او با بیان اینکه شما نباید انتقام بگیرید؛ اظهار داشت: «ما ۱۲ سال در شهرداری خدمت کردیم اما شما چهار سال است در شورا هستید. شما حرف از اعتدال و میانه روی و تعقل می زنید اما در عمل آن را رعایت نمی کنید.»

امانی در پایان گفت: «من مصادیقی دارم ولی به احترام شورا و با توجه به اینکه از آقای دکتر قالیباف اجازه ندارم، سکوت می کنم.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید