دردسر تاج برای انتخاب سرمربی تیم ملی

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ۱۷:۰۸
    کد خبر :964339
کارلوس+کی+روش

در صورتی که اخبار منتشر شده در رسانه‌های قطری درست از آب درآید و حضور کی‌روش روی نیمکت عنابی‌پوشان قطعی شود، تازه دوران پر فراز و نشیب انتخاب جایگزینی مناسب برای او آغاز می‌شود.

خبرها و گمانه‌زنی‌های جدی و پررنگی که در روزهای اخیر درباره مذاکره کارلوس کی‌روش با قطری‌ها مطرح شده است، اوضاع نیمکت تیم ملی فوتبال ایران را در آستانه چالش‌های جدی‌تری قرار داده است. حالا راحت‌تر می‌توان دلیل نبودن موضوع تصمیم‌گیری درباره سرمربی تیم ملی در دستور جلسه پیش روی هیأت رئیسه را متوجه شد. احتمالاً مهدی تاج هم که از این مذاکرات اطلاع داشته، تصمیم‌گیری درباره کی‌روش را به مشخص شدن تکلیف مذاکرات او با قطر موکول کرده است. البته به این تصمیم تاج باید سردرگمی‌اش برای پیدا کردن جایگزین کی‌روش را هم اضافه کرد. او چه کسی را می‌تواند به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کند؟

خبرهای منتشر شده در رسانه‌های قطری، از احتمال زیاد معرفی کارلوس کی‌روش بعد از جام خلیج فارس می‌گوید. تصمیمی از سوی فدراسیون فوتبال قطر که کی‌روش را فقط تا جام ملت‌های آسیا برای این تیم در نظر گرفته و گویا برنامه بلندمدتی برای او ندارد.در صورتی که اخبار منتشر شده در رسانه‌های قطری درست از آب درآید و حضور کی‌روش روی نیمکت عنابی‌پوشان قطعی شود، تازه دوران پر فراز و نشیب انتخاب جایگزینی مناسب برای او آغاز می‌شود.

پاسخ به این سؤال که جایگزین کی‌روش داخلی باشد یا خارجی آسان است. مشخص است که جایگزین او داخلی خواهد بود. از موضوع مهم کمبود منابع مالی فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با گزینه خارجی که بگذریم، باید به یاد بیاوریم که حتی پیش از انتخاب کی‌روش هم به انتخاب سرمربی داخلی برای تیم‌های ملی توصیه شده بود. فدراسیون فوتبال اما با تأکید بر طرح «جایگزین پروری» بازگرداندن کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی را توجیه کرد.

گفتند می‌خواهیم در جام جهانی، یک مربی ایرانی کنار کی‌روش قرار دهیم تا برای جام ملت‌ها او سرمربی تیم باشد. همان ابتدا اما این طرح با شکست مواجه شد. طوری که حالا جواد نکونام که حرف از حضورش در کنار کی‌روش در جام جهانی در میان بود، حالا بعد از مصاحبه‌هایی که علیه فدراسیون فوتبال داشت و اتفاقاتی که پیش از جام جهانی بین او و فدراسیون فوتبال افتاد، به طور کلی از میان گزینه‌های جایگزینی خارج شد.

به جز نکونام، علی دایی هم بعد از اتفاقاتی که اخیراً رخ داده و البته عدم تمایلش به هدایت تیم ملی که از مدت‌ها پیش مطرح شده بود، در میان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نخواهد بود. فرهاد مجیدی هم که پیش از این نامش به عنوان گزینه هدایت تیم ملی مطرح بود، بعد از نتایج نه چندان قابل قبولش در التحاد کلباء بعید است همچنان در میان گزینه‌ها باشد.

از میان همه گزینه‌ها اما به نظر می‌رسد، امیر قلعه‌نویی از سایر گزینه‌ها شانس بیشتری برای هدایت تیم ملی دارد. در ماه‌های اخیر حاشیه خاصی نداشته و با سابقه هدایت تیم ملی، به عنوان سرمربی داخلی می‌تواند در میان گزینه‌ها قرار بگیرد.

البته که تاج تا آخرین لحظه امیدوار است قرارداد نهایی کی‌روش و فدراسیون فوتبال قطر به نتیجه نرسد و تاج مجبور نباشد برای او به دنبال جایگزین بگردد اما گویا اوضاع آنقدرها هم بر وفق مراد تاج پیش نمی‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید