درخواست 110 نماینده کنگره آمریکا از دولت بایدن: از مذاکرات برجام خارج شوید

    کد خبر :879889
درخواست ۱۱۰ نماینده کنگره آمریکا از دولت بایدن

۱۱۰ نماینده جمهوری‌خواه آمریکا از دولت خواستند از مذاکرات برجام خارج شود زیرا “هیچ مسیر دیپلماتیک سازنده‌ای وجود ندارد”. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه نیز گفته است که تلاش دیپلماتیک بر مبنای اعتماد به فتوای (آیت الله) خامنه‌ای نیست.

به گزارش دویچه وله؛ نزدیک به ۱۱۰ نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور خواستند تا تحریم‌های موجود علیه ایران را که پس از خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ اعمال شده بود، اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری “هیل” (THE HILL) در نامه این نمایندگان آمده است که «ایران در حال پیشبرد برنامه هسته‌ای خود با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته ذخیره مقادیر روزافزونی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۲۰ و ۶۰ درصد است.» و «آخرین اظهارات مقامات دولتی درباره مذاکرات وین روشن کرده است که در این مرحله هیچ مسیر دیپلماتیک سازنده‌ای وجود ندارد».

این نامه به سخنان رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اشاره کرده است که ماه گذشته گفته بود برای آمریکا “واضح” است که ایران تلاش می‌کند با گسترش برنامه هسته‌ای خود، “اهرم‌های فشار ایجاد کند و امتیازات بیشتری بگیرد.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید