درخواست وزارت راه برای انحلال صندوق بازنشستگی ایران‌ایر

    کد خبر :854170
درخواست وزارت راه برای انحلال صندوق بازنشستگی ایران‌ایر

مطابق ماده (34) آیین نامه استخدامی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) این شرکت مکلف شده هر ماه 7 درصد از حقوق و فوق ‌العاده شغل هر یک از مستخدمین مشمول این آیین نامه را بابت کسور بازنشستگی سهم مستخدم کسر کرده و پس از افزو‌دن معادل 14 درصد حقوق و فوق ‌العاده شغل آنان بابت سهم شرکت، مجموع آن را به صندو‌ق بازنشستگی و و‌ظیفه که از این پس صندو‌ق نامیده می‌شود، پرداخت کند.

بر اساس حکم فوق با تشکیل صندوق یاد شده، کارکنان شرکت از نظر بازنشستگی تابع صندوق بازنشستگی مستقل شدند.

پیش از این وزارت راه و شهرسازی با توجه به اینکه صندوق یادشده عملاً موفق به پرداخت حقوق بازنشستگی و وظیفه نشده است، به منظور حل مشکل و کسب درآمد برای شرکت، مطابق تصمیم مجمع عمومی شرکت هما، اقدام به تشکیل مؤسسه ای غیردولتی و غیرتجاری با عنوان «مؤسسه صندوق بازنشستگی و وظیفه کارکنان شرکت هما» از تاریخ 15 آبان 1380 با مدیریت تعدادی از مدیران شرکت یادشده کرد. این موسسه نیز خود اقدام به تشکیل چندین شرکت تابعه کرده که در حال حاضر برخی از آنها منحل شده و یا در حال تصفیه هستند.

اکنون وزارت یادشده تقاضای اصلاح آیین نامه استخدامی شرکت هما را کرده تا ضمن انحلال صندوق یادشده، کارکنان هما از نظر بازنشستگی و وظیفه تابع صندوق بازنشستگی کشوری شوند.

به گزارش تسنیم، پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در زمان حاضر در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک مراحل بررسی و تصمیم گیری را سپری می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید