درخواست حزب دولتی آلمان برای جلوگیری از دسترسی پناهندگان به این کشور

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۷:۲۰

حزب سوسیال مسیحی آلمان در آستانه فصل تابستان و افزایش مجدد هجوم پناهندگان به اروپا از دریای مدیترانه خواستار جلوگیری از دسترسی این پناهجویان از جمله از طریق تشدید کنترل های مرزی به آلمان شد.

به گزارش بازتاب به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، “هورست زیهوفر”، رئیس حزب سوسیال مسیحی و نخست وزیر ایالت بایرن آلمان می خواهد پناهندگان را از آلمان دور نگه دارد.

زمستان تمام شده است و شمار پناهندگانی که از طریق دریای مدیترانه به اروپا می آیند افزایش می یابد و از آنجایی که مسیر بالکان بسته است دوباره انسان های زیادی سعی می کنند از طریق دریای مدیترانه به اروپا بیایند.

“هورست زیهوفر”، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان می خواهد از این مسئله جلوگیری کند که این پناهندگان به آلمان دسترسی پیدا کنند.

وی که در گفتگو با روزنامه راینیشن پست سخن می گفت تصریح کرد که دیگر هیچ کس خواستار تکرار شرایط سال 2015 نیست. مرزهای برنر باید در صورت لزوم بسته شود.

زیهوفر به این ترتیب درخواست وزیر کشور آلمان در سال گذشته را تکرار کرد. برنر مهم ترین گذرگاه مرزی بین ایتالیا و اتریش است.

زیهوفر با تاکید بر اینکه هجوم پناهندگان نباید وجود داشته باشد گفت: بنابراین باید همچنین کنترل های مرزی از جمله در مرزهای بین آلمان و اتریش یا مرزهای بین آلمان و سوئیس باقی بماند.

به این ترتیب وی با این پیشنهاد اخیر کمیسیون اروپایی که توصیه کرده بود کنترل ها تا پایان سال خاتمه یابد مخالفت کرد.

توافق شنگن پیش بینی کرده است که در مرزهای بین دو کشور عضو این منطقه هیچ گونه کنترل مرزی وجود نداشته باشد. در جریان بحران پناهندگان و هجوم بالای پناهجویان در سال 2015 بسیاری کشورها از جمله آلمان، دانمارک، اتریش و سوئد کنترل های مرزی را در پیش گرفتند.

بعد از بسته شدن مسیر بالکان در سال 2016 بر روی پناهندگان، شمار پناهجویانی که با قایق به ایتالیا می آمدند به شدت افزایش پیدا کرد. به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل از ژانویه تا آوریل سال 2017 در مجموع حدود 37 هزار نفر به سیسیل و کالابریا آمدند که حدود 30 درصد بیشتر از همین دوره زمانی در سال گذشته است.

به درخواست زیهوفر این انسان ها باید در جنوب اروپا بمانند و همچنین در آنجا درخواست پناهندگی بدهند. البته ایتالیا و یونان به کمک های بیشتر مالی و لجستیکی اتحادیه اروپا نیاز دارند. این دو کشور به تنهایی نمی توانند این مسئله را برای اروپا حل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید