درخواست برای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در کدام استان‌ها بیشتر است؟ / نیاز به همه گروه‌های خونی در کشور

    کد خبر :730503

دکتر بشیر حاجی‌بیگی با اشاره به آخرین وضعیت جمع‌آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا گفت: تاکنون ۳۴۰۰ نفر از افراد بهبودیافته از بیماری کووید۱۹ در سراسر کشور برای اهدای پلاسما به ۲۲ مرکز مختص این کار در انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از این تعداد مراجعه‌کننده ۲۷۰۰ واحد پلاسما اهدا شده است. بیشترین میزان مراجعات به ترتیب در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه بوده است.

حاجی‌بیگی ادامه داد: با توجه به درخواست بالای پزشکان و تقاضای زیاد برای پلاسمای بهبودیافتگان کووید۱۹ و همچنین با توجه به میزان تاثیرگذاری درمان با پلاسما در بیماران مبتلا به کرونا، از افرادی که به کرونا مبتلا شده و اکنون بهبود یافته‌اند، خواستاریم که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه نیاز به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید۱۹ در کلانشهرها بیشتر است، گفت: درخواست‌ها برای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان، مازندران، البرز و فارس زیادتر است. در عین حال این افراد با همه گروه‌های خونی مراجعه کنند.

او گفت: باید توجه کرد که در جمعیت عمومی کشور گروه خونی AB مثبت تنها ۷ درصد است و نیاز به این گروه خونی بیشتر احساس می‌شود. همچنین پلاسمای گروه خونی AB مثبت در پلاسمادرمانی، دهنده عمومی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا،حاجی‌بیگی با بیان این که به همه گروه‌های خونی در کشور نیاز است و به حضور مردم برای اهدای خون نیاز داریم، گفت: سازمان انتقال خون ایران موظف به تامین خون و فرآورده‌های خونی در بیش از ۹۰۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید