درخواست اسراییل از کلمبیا برای مقابله با ایران

    کد خبر :860094
درخواست اسراییل از کلمبیا برای مقابله با ایران

رییس جمهوری اسراییل از همتای کلمبیایی خود خواست در مبارزه با برنامه هسته ای ایران، در کنار اسراییل باشد.

در جریان دیدار دیروز (دوشنبه) “ایوان دوکه مارکز” رییس جمهوری کلمبیا با “آیزاک هرتزوگ” همتای اسراییلی، ایران یکی از اصلی ترین محورهای گفتگو بود.

در این دیدار رییس جمهوری اسراییل از همتای کلمبیایی خواست با توجه به عضویت این کشور در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ( IAEA) برای مقابله با برنامه هسته ای ایران با اسراییل همکاری کند.

به نوشته جروزالم پست: ایران مهمترین موضوع امنیتی در دستور کار “ایوان دوکه مارکز”، رییس جمهوری کلمبیا، در دیدارهای روز دوشنبه خود با “آیزاک هرتزوگ” رییس جمهوری و ” نفتالی بنت” نخست وزیر اسراییل بود.

کلمبیا اخیرا در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پذیرفته شده و هرتزوگ ابراز امیدواری کرد که این کشور آمریکای لاتین در کنار اسراییل “نبرد دیپلماتیک معناداری علیه برنامه هسته‌ای ایران را پیش ببرد.”

رییس جمهوری اسراییل در دیدار با همتای کلمبیایی گفت:” من می‌دانم که کلمبیا نیز مانند اسراییل نگران استقرار هسته‌های تروریستی ایران و حزب‌الله در مرز شما با ونزوئلا است. از تجربه چندین ساله، واضح است که این نیروها باید به سرعت – اگر شده حتی به اندازه یک دقیقه زودتر – متوقف شوند.”

دفتر نخست وزیری اسراییل نیز اعلام کرد که بنت و دوکه در مورد “چالش های امنیتی مشترک خود با تاکید بر ایران” گفتگو کردند.

نخست وزیر اسراییل همچنین از دوکه بخاطر اینکه دولت کلمبیا، حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان گروه های تروریستی معرفی کرده است، تشکر کرد.

رییس جمهوری کلمبیا در جریان سفر به اسراییل قرار است اولین دفتر نوآوری کشورش را در اورشلیم (قدس) افتتاح کند.

کلمبیا و اسراییل همچنین توافقنامه تجارت آزاد امضا می کنند.

دوکه که در سال 2018 به سمت ریاست جمهوری انتخاب شده، در 3 سال گذشته سیاست های کشورش را به نزدیکی بیشتر به اسراییل سوق داده است.

به گزارش عصرایران، دوکه همچنین از نزدیک ترین متحدان دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا در میان رهبران آمریکای لاتین بوده و ترامپ از تصمیم کلمبیا برای افتتاح دفتر در اورشلیم (قدس) و همچنین شناسایی حزب‌الله لبنان به عنوان یک گروه تروریستی، حمایت کرده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید