درخشنده: 10 بهمن، آخرین فرصت برای ثبت نام تیم‌های آسیایی است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۰۶
    کد خبر :178969

نماینده کنفدارسیون والیبال آسیا در نخستین بازدید از شهر میزبان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان سال 2018 آسیا به تبریزی ها نمره قبولی داد.

دوازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا از دهم تا هفدهم تیرماه سال آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شهر تبریز برگزار می شود.

سعید درخشنده مدیر رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال به عنوان نماینده کنفدراسیون والیبال آسیا روز گذشته (دوشنبه) از امکانات و تجهیزات این شهر برای برگزاری این رقابت ها بازدید کرد و تبریزی ها نمره قبولی در نخستین بازدید گرفتند.

درخشنده با اشاره به اینکه مسئولین کنفدراسیون والیبال آسیا از ایران برای میزبانی سال 2018 نوجوانان درخواست همکاری کردند، گفت: با توجه به اینکه رشد و توسعه ورزش والیبال در تمامی استان های ایران از اولویت های فدراسیون است، این میزبانی را پذیرفتیم و مسئولیت برگزاری آن را به شهر تبریز دادیم.

وی با یادآوری میزبانی خوب اردبیلی ها در قهرمانی زیر 23 سال جهان سال 2017، ارومیه در میزبانی جام کنفدراسیون آسیا در سال 2010 و اصفهان در میزبانی نوجوانان آسیا در سال 2001، گفت: شهر تبریز هیاتی فعال و امکانات مناسبی برای برگزاری این رقابت ها دارد که به همین دلیل میزبانی به این شهر واگذار شد. از سوی دیگر شهر تبریز در سال 2018 پایتخت گردشگری سازمان کنفرانس اسلامی است.

مدیر رویدادهای بین المللی فدارسیون والیبال در ادامه گفت: در بازدید از امکانات ورزشی شهر تبریز از سالن های متعددی بازدید شد و در نهایت چهار سالن شهید توانا شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی یک و دو و مخابرات برای تمرین تیم های شرکت کننده در قهرمانی نوجوانان آسیا تایید شد.

وی با بیان اینکه اگر در این رقابت ها 12 تیم شرکت کنند نیاز به یک سالن مسابقه هست و اگر بیشتر از 12 تیم باشند، باید دو سالن برای مسابقات آماده شود، گفت: از سالن شش هزار نفری پورشریفی و شهید اقدمی نیز برای برگزاری مسابقات بازدید شد. سالن پورشریفی شرایط بسیار خوبی از نظر استاندادهای برگزاری مسابقات همانند اتاق های متعدد برای داوران داخلی و خارجی، دوپینگ، روابط عمومی، کنفرانس مطبوعاتی، وی آی پی و … دارد و تنها مشکل مهم این سالن کف پوش استاندارد است که باید برای سالن مهیا شود. البته سیستم های صوتی و نور نیز باید تغییراتی داشته باشند که مشکل جدی نیست و تا زمان مسابقات اصلاح خواهد شد.

درخشنده در مورد اسکان تیم ها نیز گفت: خوشبختانه هتل های خوبی در شهر تبریز فعال هستند و از چهار هتل نیز بازدید شد که هتل های چهار ستاره تبریز و گسترش شرایط مناسبی برای میزبانی این رقابت ها دارند. این هتل ها روبروی یکدیگر هستند و می توانند میزبان خوبی برای تیم ها باشند.

وی به بازدید از هتل پنج ستاره پارس نیز اشاره کرد و گفت: در صورت نیاز این هتل نیز شرایط مناسبی برای اسکان مهمانان ویژه مسابقات دارد.

مدیر رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال درباره تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات قهرمانی نوجوانان سال 2018 آسیا گفت: کشورهای آسیایی تا 30 ژانویه (10 بهمن ماه) فرصت برای ثبت نام دارند و هنوز تعداد تیم های شرکت کننده مشخص نشده است.

والیبال نوجوانان ایران با هفت قهرمانی در قاره کهن آسیا که شش عنوان آن از سال 2005 تا 2014 به صورت متوالی به دست آمده است، عنوان پرافتخارترین کشور رقابت های قهرمانی آسیا را در پرونده کاری دارد و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دوازدهمین حضور خود در این رقابت ها، به دنبال کسب هفتمین قهرمانی در تبریز است.

به گزارش فارس، چهار تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 18 سال آسیا، سهمیه رقابت های جهانی سال 2019 را به دست می آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید