درخشش بی سابقه دانشجویان ایرانی در دانشگاه پکن

    کد خبر :165188

سه دانشجوی ایرانی دانشگاه پکن برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه به طور همزمان حائز عنوان دانشجویان ممتاز این مرکز علمی معتبر شدند.

به گزارش بازتاب از دانشگاه پکن، ‘حامد وفایی’ دانشجوی دکترای رشته ادبیات تطبیقی به عنوان رتبه نخست در میان دانشجویان دکتری این دانشگاه و ‘مهدی فقیه عبداللهی’ و ‘عباسعلی ابویی مهریزی’ از دانشجویان رشته های مهندسی به عنوان رتبه دوم ماراتن علمی ‘دانشجویان ممتاز خارجی سال 2017’ این مرکز علمی کشور چین، برگزیده شدند.
هیات داوران این دانشگاه پس از بررسی مدارک علمی، پیشرفت های تحصیلی و مقالات پژوهشی دانشجویان خارجی این دانشگاه و بعد از اعلام مقدماتی نتایج بررسی ها و رسیدگی به شکایات و نظرات احتمالی، رای نهایی خود را در این خصوص اعلام کرد.
در جریان ویژه برنامه ای که امروز به همین مناسبت در سالن همایش های بین المللی دانشگاه پکن برگزار شد، پروفسور ‘لین جین خوآ’ رئیس این دانشگاه با اهدای لوح تقدیر به ‘حامد وفایی’ دانشجوی ایرانی دوره دکتری این دانشگاه به نمایندگی از کلیه دانشجویان ممتاز دانشگاه، از وی تقدیر کرد.
پروفسور ‘لین جین خوآ’ رئیس دانشگاه پکن در این مراسم که با حضور صدها دانشجوی برتر دانشگاه پکن، اساتید این مجموعه علمی و نمایندگانی از دولت چین و وزارت علوم این کشور برگزار شد با اشاره به تغییرات سریعی که کشور چین در سال های اخیر شاهد آن بوده، بر لزوم پشتیبانی بنیادین دانشگاه به عنوان نهاد پژوهشی این کشور از توسعه در چین تاکید کرد.
بر اساس این گزارش دانشجویانی از کشورهای پاکستان، بنگلادش، کره جنوبی، سوئد، کانادا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، مالزی، انگلیس و تایلند نیز در لیست دانشجویان ممتاز دانشگاه پکن در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حضور دارند.
در حال حاضر بیش از 2 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه پکن، مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه پکن از معتبرین دانشگاه های کشور چین، یکی از پنج دانشگاه برتر آسیا و جزو 50 دانشگاه برتر جهان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید