درآمد مایکروسافت افزایش 20 درصدی پیدا کرد

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰
    کد خبر :831473

کمتر کسی است که با شرکت مایکروسافت آشنایی نداشته باشد. این کمپانی هر سه ماه گزارش مالی خود را اعلام می‌کند و طبق آن برخی اطلاعات مالی این شرکت هم آشکار می‌شود و در آخرین گزارش مشخص شد افزایش درآمدی داشته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– مایکروسافت جدیدترین گزارش سه ماهه خود که مربوط به آخرین فصل مالی این شرکت است را منتشر کرده است. درآمد کلی این شرکت در بازه سه ماهه 46.15 میلیارد دلار بود که از رقم 44.24 میلیارد دلار پیش بینی شده توسط تحلیلگران بیشتر بود.

14.69 میلیارد دلار از این درآمد مربوط به “Productivity and Business Processes” و 14.9 میلیارد دلار نیز مربوط به “More Personal Computing” می‌شود که بخشهایی مثل ویندوز، سخت افزارها، بازی، تبلیغات و جستجو می‌شود. درآمد حاصل شده از فروش لایسنس‌های ویندوز به OEM ها نیز در مقایسه با سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.

درآمد حاصل از فروش سرفیس لپتاپ 4 و سرفیس پرو 7 پلاس مایکروسافت نیز در این سه ماهه منعکس شده است. با این حال کمبود تراشه موجب شده است که درآمد بخش سخت افزار 20 درصد کاهش پیدا کند. البته لازم به ذکر است که فروش محصولات سرفیس در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار بیشتر شده بود.

در بخش مایکروسافت آفیس، درآمد حاصل شده از مشتریان عادی 19 درصد و در بخش تجاری 20 درصد افزایش یافته است. ردموندی‌ها می‌گویند که آفیس 365 در سه ماهه دوم سال جاری توانسته 51.9 میلیون کاربر را جذب کند که 22 درصد از تعداد مشترکین سال گذشته بیشتر است. درآمد سرویس Cloud مایکروسافت 34 درصد، Azure با 51 درصد و سرویس‌های ابری مایکروسافت با 53 درصد رشد همراه بوده است.

مایکروسافت امیدوار است که انتشار ویندوز 11 که انتظار می‌رود در اواخر سال جاری میلادی انجام بگیرد موجب افزایش درآمد بخش OEM ویندوز خواهد شد. با این حال کمبود تراشه که انتظار می‌رود تا سال 2022 نیز ادامه داشته باشد موجب کاهش فروش لپتاپ‌های مایکروسافت خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید