دختر 8 ساله ای که با ایستگاه فضایی بین المللی تماس برقرار کرد

    کد خبر :935375
ایستگاه فضایی بین المللی

دختر هشت ساله ایزابلا پین از کنت انگلیس با کمک ایستگاه رادیویی آماتور پدرش توانست با ایستگاه فضایی بین المللی تماس بگیرد و با فضانورد ناسا چل لیندگرن صحبت کند. پس از برقراری ارتباط، او به دختر گفت: به ایستگاه فضایی بین المللی خوش آمدید.

بازتاب-این مکالمه تنها 45 ثانیه به طول انجامید، اما در این مدت دختر موفق شد خود را معرفی کند، بگوید چند سال دارد و برای او پروازی سالم آرزو کند. ایزابلا مدتها آرزو داشت که با یک فضانورد واقعی در رادیو صحبت کند و به لطف تکنیک پدرش موفق شد. همانطور که مشخص است، لیندگرن همچنین از یک فرستنده رادیویی آماتور در کشتی استفاده می‌کند.

مت پین پدر ایزابلا بیان داشت:”این یک شانس واقعی بود. از این گذشته، ما توانستیم برای اولین بار با استفاده از ایستگاه رادیویی آماتورم با فردی خارج از زمین تماس بگیریم. قبل از آن، ما فقط با کسانی که اکنون در این سیاره هستند ارتباط برقرار می کردیم.»

دختر 8 ساله ای که با ایستگاه فضایی بین المللی تماس برقرار کرد

وی خاطرنشان کرد که مجموعه شرایط خاصی وجود دارد که باید مطابقت داشته باشد تا ارتباط برقرار شود اما این بار نتیجه داد. چل لیندگرن، فضانوردی که ایزابلا موفق شد با او تماس بگیرد، برای دومین بار در ایستگاه حضور دارد. او قبلاً در سال 2015 آنجا بود و همچنین در مجموع بیش از 15 ساعت را در فضای خارج از جو گذراند. او از سال 2009 در ناسا فعالیت دارد.

پیش از این گزارش شده بود که ناسا قصد دارد شرکت‌های فضایی خصوصی را در ماموریت خارج کردن ایستگاه فضایی بین المللی مشارکت دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید