دبیرکل کمیته ملی المپیک: هیچ نامه نگاری جدیدی با IOC نداشته‌ایم

  • ورزشی
  • جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳
    کد خبر :674912

کیکاووس سعیدی در خصوص ادعای رسانه‌های خارجی مبنی بر نامه‌نگاری مسئولان ایران در سفر اخیر به لوزان و تعهد کتبی به رئیس کمیته بین المللی المپیک، اظهار داشت: تا آنجایی که من مطلع هستم که در این سفر هیچ تعهد و نامه‌ای از سوی ایران امضا نشده و این تفسیر آن‌ها از یک مطلب است.

او افزود: آنچه قطعی و مسجل می‌توان گفت: این است که ما متعهد به رعایت منشور المپیک هستیم که امری بنیادی است و هر کشوری که عضویت در IOC را می‌پذیرد احترام به منشور المپیک را قبول دارد و بدیهی است یکسری مفاهیم نظری در منشور است و همه کشور‌ها به آن پایبند هستند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: در سفر اخیر هیچ نامه‌ای رد و بدل نشده و تنها نشست و مذاکرات انجام شده که جنبه مثبتی داشته و باعث ایجاد درک متقابل بیشتر بین دو طرف شده است و فکر می‌کنم بازتاب خوبی برای ایران خواهد داشت و صرفا برای تقویت دیپلماسی ورزشی و حوزه ارتباطی بین الملل کشور نشست‌ها برگزار شده است.

او خاطرنشان کرد: به فضل الهی و با حمایت دولت و مسئولان و در پرتو اجماع و وفاق بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و با تلاش حداکثری فدراسیون‌های ورزشی یک کاروان مقتدر و خوب را به المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌کنیم.

به گزارش تسنیم،سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اشاره سایت‌های خارجی به نامه نگاری‌های گذشته و در زمان تعلیق فدراسیون جودو باشد، گفت: ما هیچ مکاتبه جدیدی نداشتیم و مکاتبه قبلی هم صرفا تاکید بر پایبندی ایران بر منشور المپیک بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید