داریوش اسدزاده: هم شادم و هم دلتنگ

    کد خبر :17260

داریوش اسدزاده در مراسم ‌اکران فیلم «زندگی و دیگر هیچ» که پرتره‌ای از زندگی خودش است، گفت: هر وقت به خودم نگاه می کنم، هم شرمسارم هم شادمان و دلتنگ می‌ شوم. اکران خصوصی فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شفیعی با محوریت پرتره ای از زندگی هنرمند پیشکسوت داریوش اسدزاده با حضور جمعی از هنرمندان سینما رونمایی شد.
اسدزاده در این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: به نام آفرینش صحنه های باشکوه خلقت. من از این اکرام که توسط شما عزیزان صورت گرفت بسیار سپاسگزارم. با دیدن این فیلم ناراحت نشوید، چرا که هر وقت خودم نگاه می‌کنم، گریه می‌کنم. شرمسارم، هم شادمانم و هم دلتنگ.
وی با اشاره به اینکه این فیلم در سال 90 کلید خورد و ساخته شد، افزود: در دوران جوانی ام یعنی 40 سال قبل با دوستی که در آمریکا با ما همکار بود با یک میلیون دلار برای بازاریابی و تحصیل راهی آمریکا شدم اما آن کار به هر جهت محقق نشد و سرنوشت من این شد که الان در خدمت شما هستم.
اسدزاده در ادامه سخنان خود که تحت تاثیر تشویق های حضار قرار گرفت با گفتن خداحافظ سخنرانی خود را تمام کرد و از همه عوامل تولید تشکر و قدردانی کرد.

** شفیعی: داریوش اسدزاده پدر معنوی هنر است
ابراهیم شفیعی نویسنده و کارگردان فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» نیز از داریوش اسدزاده به عنوان پدر معنوی تیم تولید و هنر یاد کرد و گفت که در تولید این فیلم روزانه 22 ساعت فیلمبرداری داشتیم و هیچ یک از همکاران در راه تولید این اثر لحظه ای کوتاهی نکردند.
وی افزود: از علی شاه حاتمی در مقام استادم و مادرم که زحمات زیادی را متحمل شدند نیز تشکر می کنم که باعث شد تا این اثر فاخر به تولید برسد.

** کریمشاهی: داریوش اسدزاده فرمانده هنر است
در ادامه مراسم ابوالفضل کریمشاهی مدیر عامل شرکت فرش اعیان سخنرانی کرد و گفت: زمانی که پیشنهاد ساخت مستند استاد داریوش اسدزاده به ما اعلام شد به دلیل اینکه بخش کوچکی از زحمات این هنرمند ارزشمند جامعه هنری را جبران کرده باشیم کار را پذیرفتیم.
وی با بیان اینکه در شرکت فرش اعیان به دنبال تبلیغات نیستیم و هدف حضور و مشارکت در فعالیت فرهنگی و هنری بوده تصریح کرد: در شرکت فرش اعیان کیفیت بهترین تبلیغات بوده است.
کریمشاهی در ادامه به بیان خاطره ای از دوران اسارات پرداخت و گفت: حاج آقای ابوترابی در دوران اسارت به رزمندگانی که دل بچه ها را شاد می کرد می گفت که این کار بهترین ارمغانی است که برای آخرت خود می فرستید.
وی اضافه کرد: موضوع هنر در جامعه امروز لازمه زندگی است و زندگی که در آن هنر نباشد بی روح بوده چراکه هنر معمار جامعه و لازمه زندگی خلاق و پویا است.
کریمشاهی ادامه داد: اخلاق مداری، مردم داری و دینداری همه صحابه هنر است و فرد هنرمندی چون داریوش اسدزاده در مقام فرمانده هنر قرار دارد.

** شاه حاتمی: هنرمندان امروز برای روزگار خود گریه می کنند
علی شاه حاتمی در این مراسم خطاب به داریوش اسدزاده گفت: تو فیلم خود را می بینی و گریه می کنی، هنرمندان امروز، روزگارشان را نگاه می کنند و به حال خود گریه می کنند.
وی افزود: در این مراسم که هیچ یک از مسئولان فرهنگی جامعه حضور ندارند افتخار کن و
آن هایی که سینمای ایران را به دلیل دریافت جوایز بین المللی سیاه نمایی می دانند و در برنامه تلویزیونی از آن یاد می کنند نشان دادند که سیاه تر از خودشان وجود ندارد.
در ادامه این مراسم با حضور داریوش اسدزاده، ابراهیم شفیعی و مجتبی بیطرفان از عوامل تهیه و تولید این فیلم قدردانی و تجلیل شد و همچنین شرکت فرش اعیان تابلو فرش هنرمند داریوش اسدزاده و دیگر هنرمندانی که در این مستند حضور داشتند را به آنها اهدا کرد.
احترام برومند همسر مرحوم داوود رشیدی نیز در این مراسم حضور داشت و تابلو فرشی از چهره زنده‌یاد داوود رشیدی در این مراسم به او اهدا شد.
در پایان این مراسم از فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» رونمایی شد و حاضران به تماشای این مستند نشستند.
این فیلم مستند بلافاصله پس از اکران، در اختیار شبکه نمایش خانگی قرار خواهد گرفت و پخش آن نیز بر عهده موسسه فرهنگی فیلمسازی «بیطرف فیلم» است.
در این مستند 75 دقیقه ای، بازیگران شاخص و مطرحی چون علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، اکبر عبدی، حسن پورشیرازی، فریده سپاه منصور، محمد کاسبی، علیرضا خمسه، امین الله رشیدی، علی اوسیوند، نادر سلیمانی، علیرام نورایی و کامران تفتی حضور داشته‌اند و اجرای صدای آن بر عهده ماهان شجاعی است. مستند «زندگی و دیگر هیچ» پیش از این در جشنواره مریدای مکزیک مورد تقدیر قرار گرفته و همچنین در جشنواره فیلم سینما حقیقت، ونکوور کانادا و سانتیاگو شیلی حضور داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید