داروی کلسترول برای درمان سرطان پروستات

    کد خبر :943698
داروی کلسترول برای درمان سرطان پروستات

نتایج مطالعه جدید پژوهشگران نشان می‌دهد، داروی کلسترول می‌تواند برای کمک به درمان سرطان پروستات استفاده شود.

پژوهشگران دریافتند داروهایی که برای درمان کلسترول خون استفاده می‌شود، می‌تواند برای درمان سرطان پروستات افرادی که دیگر به درمان هورمونی پاسخ نمی‌دهند، استفاده شود. نتایج این پژوهش نشان داد، وقتی استاتین‌ها در کنار درمانی که باعث کاهش سطح هورمون می‌شود، تجویز می‌شوند، روند رشد تومور را کند می‌کنند.

به نقل از اسکای، در این پژوهش، دانشمندان مرکز سرطان بیتسون غرب اسکاتلند (Beatson West of Scotland Cancer Centre) در گلاسکو ۱۲ شرکت کننده را در یک کارآزمایی بالینی مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد که وقتی استاتین‌ها در کنار درمانی که باعث کاهش سطح هورمون می‌شود و به عنوان درمان محرومیت از آندروژن شناخته می‌شود، تجویز می‌شوند، روند رشد تومور را کند می‌کنند. اگرچه قبل از تصمیم‌گیری در مورد اثربخشی بالینی به آزمایش بسیار بزرگ‌تری نیاز است.

پروفسور “هینگ لئونگ” (Hing Leung) رهبر این تحقیق از موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا در گلاسکو، گفت: پژوهش ما اولین مطالعه در نوع خود است که اثر قابل تشخیص استاتین‌ها را بر رشد سرطان پروستات در بیماران نشان می‌دهد. اگر آزمایش‌های بعدی و بزرگتر، موفقیت‌آمیز باشد، می‌توان از داروهای تاییدشده برای ارائه سریع درمان به بیماران استفاده کرد.

وی افزود: ما باید استاتین‌ها را در گروه بزرگتری از بیماران در مدت زمان طولانی‌تری آزمایش کنیم تا به طور کامل مزایا و خطرات آن را برای بیماران درک کنیم. اما این داده‌ها به ما امیدواری می‌دهد که بتوانیم در آینده درمان‌های آسان‌تری برای سرطان پروستات داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید