داروی رایگان برای بیماران مبتلا به ایدز

    کد خبر :979634
داروی رایگان برای بیماران مبتلا به ایدز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناسایی مستمر افراد مشکوک به بیماری ایدز، گفت: بیماران مبتلا به ایدز داروی رایگان دریافت می‌کنند.

ابراهیم شکیبا با اشاره به تعداد بیماران مبتلا به اچ. آی. وی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از سال ۱۳۷۶ طرحی برای شناسایی بیماران مبتلا به اچ آی وی در استان کرمانشاه آغاز شد که تاکنون سه هزار و ۴۲ نفر شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حدود یک هزار نفر در سال‌های ابتدایی شیوع بیماری اچ. آی. وی به دلیل کمبود امکانات جان باختند، افزود: اما در سال‌های گذشته در زمینه شناسایی و درمان این بیماری پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته که با ارائه رایگان داروهای مربوطه می‌توانند مورد درمان قرار گرفته و مانند سایر افراد به زندگی خود ادامه دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه افراد مبتلا به بیماری اچ. آی. وی می‌توانند به زندگی عادی و داشته و برای ازدواج و فرزندآوری اقدام کنند، تصریح کرد: در سال جاری ۱۴ مادر باردار که به بیماری اچ. آی. وی مبتلا بودند که ۹ نفر آنها زایمان موفق و فرزندان سالم داشتند.

شکیبا خاطر نشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به بیماری اچ. آی. وی ۹۶ درصد مورد مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند که از لحاظ مشاوره نیز مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بررسی و مشاوره به بیماری‌های رفتاری، گفت: سه مرکز مشاوره و ۲ مرکز ویژه سلامت زنان در استان کرمانشاه تأسیس شده که در مرکز مشاور و سلامت زنان ۸۸۲ نفر زیر نظر مراقبت‌ها این مرکز قرار دارند.

به گزارش مهر، شکیبا در پایان افزود: معاینات مامایی و مشاوره‌های روانشناسی، بکارگیری پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در مراکز مشاوره‌ای و سلامت رفتاری فعالیت دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید