دارویی جدید برای درمان نوعی بیماری پوستی مزمن

    کد خبر :633643

پزشکان در بررسی‌های خود به تاثیر یک دارو در بهبود علائم بیماری پوستی درماتیت (اگزما) پی بردند.

 

درماتیت آتوپیک شایع‌ترین نوع بیماری اگزماست که میلیون‌ها نفر در آمریکا به آن مبتلا هستند. اکنون، نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف یک دوز از نوعی داروی جدید می‌تواند علائم این بیماری را تسکین دهد.

 

درماتیت آتوپیک، بیماری پوستی مزمنی است که بر اثر آن پوست خشک و حساس شده و در نهایت زخم می‌شود. در حال حاضر درمانی برای این بیماری پوستی وجود ندارد هرچند پزشکان راهکارهای درمانی را به افراد توصیه می‌کنند تا از شدت علائم این بیماری کاسته شود.

 

برای مثال تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی، استفاده از پمادهای موضعی و مصرف دیگر انواع داروها از جمله سرکوب کننده‌های سیستم ایمنی برخی از این راهکارها به حساب می‌آیند.

 

داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی اغلب برای بیمارانی تجویز می‌شود که به انواع شدید این بیماری پوستی مبتلا هستند. اثربخشی این نوع داروها از طریق تعدیل واکنش ایمنی بدن به آلرژن‌های موثر در بروز علائم درماتیت آتوپیک است.

 

هرچند این داروها می‌توانند با عوارض جانبی از جمله فشار خون بالا، مشکلات کبدی، سردرد، احساس منگی و حالت تهوع همراه باشند.

 

محققان انگلیسی در آزمایش‌های جدید به دارویی موسوم به etokimab دست پیدا کردند که می‌تواند جایگزین موثری برای درمان‌های دارویی فعلی باشد.

 

آنان تحقیقات خود را روی ۱۲ بیمار مبتلا به درماتیت آتوپیک انجام داده و از این بیماران درخواست کردند تا یک دوز از داروی etokimab را مصرف کنند.

 

محققان پس از گذشت ۲۹ روز مشاهده کردند که علائم ظاهری بیماری در ۸۳ درصد از افرادی که از این دارو مصرف کرده بودند بهبود قابل توجهی پیدا کرده‌ است.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین در پایان این تحقیقات مشاهده شد که سطح نوعی از سلول ایمنی در جریان خون بیماران حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده‌ است. این سلول که “ائوزینوفیل” نام دارد با میزان حساسیت فرد به آلرژن‌های مختلف مرتبط است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید