خودرو مدرن و ارزان قیمت ژاپنی-هندی جایگزین پراید و پژو ۲۰۶ !

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴
    کد خبر :941458
خودرو ژاپنی-هندی پراید و پژو ۲۰۶

سوزوکی تولیدی در هند با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان در بازار این کشور می تواند در صورت ورود به ایران و تولید در کشورمان گزینه ای مناسب برای جانشینی پراید یا ۲۰۶ باشد.

تحریم صنعت خودرو و ممنوعیت واردات باعث شد تا قیمت‌ها در بازار به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. در همین راستا اخیرا قیمت بازار پراید به عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار ایران به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان رسیده که از وضع نابسامان صنعت خودرو کشورمان حکایت دارد.

افزایش قیمت این خودرو بی‌کیفیت داخلی آن هم به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان بسیار منطقی و غیر قابل قبول است؛ چرا که با همین بودجه می‌توان در بازارهای حاشیه خلیج فارس به سراغ خودروهای باکیفیت‌تر و به‌روزتر رفت.

به نوشته گجت نیوز؛ سوزوکی دیزایر ۲۰۲۲ به عنوان یک سدان کوچک شهری ویژه بازارهای نوظهور آفریقا، آسیای شرقی و خاورمیانه طراحی شده و طی سال ۲۰۲۱ توانست آمار فروش بیش از یک میلیون دستگاه را به ثبت برساند که از موفقیت این خودرو حکایت دارد. در گذشته شاهد حضور چند محصول از برند سوزوکی در بازار ایران بودیم و بسیاری با خودروهای ویتارا و کیزاشی این خودروساز ژاپنی آشنایی دارند. از این رو کیفیت این محصولات برای مشتریان ایرانی به اثبات رسیده و به همین دلیل می‌توانند ادعای سوزوکی مبنی بر این که کیفیت مونتاژ این سدان کوچک شهری همانند خودروهای گران‌قیمت است را تایید کنند.

سوزوکی دیزایر 2022

هرچند سوزوکی دیزایر خودروی آنچنان جذابی به نظر نمی‌رسد، اما اجزای مختلف بدنه آن به خوبی طراحی شدند و از هماهنگی مناسبی بهره می‌برند. همچنین این خودرو در بخش طراحی داخلی نیز در سطح مناسبی قرار داشته و برای بسیاری از مشتریان راضی‌کننده خواهد بود.

تجهیزات ایمنی
سوزوکی دیزایر

سوزوکی دیزایر در بخش تجهیزات ایمنی علاوه بر پراید نسبت به بسیاری از محصولات خودروهای داخلی نیز در وضع بهتری قرار دارد. این خودرو از تجهیزات ایمنی مهمی نظیر کنترل کروز هوشمند، صندلی‌های ISOFIX، سیستم EBD، ترمز ABS و دو کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد. ضمن این که این سدان ژانی موفق شد از موسسه سنجش ایمنی خودروهای اروپا NCAP سه ستاره ایمنی را دریافت کند.

مشخصات فنی
سوزوکی1

سوزوکی دیزایر ۲۰۲۲ از یک پیشرانه ۲.۱ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۹۰ اسب بخار را به تولید برساند. این سدان ژاپنی ظرف مدت ۱۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. برای مقایسه می‌توان گفت خودرویی مانند دنا در حالت استاندارد می‌تواند ظرف مدت ۱۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

قیمت
سوزوکی دیزایر

هند به عنوان مهم‌ترین بازار سوزوکی دیزایر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود و مشتریان هندی می‌توانند این خودرو را با مبلغ ۵۴۰ هزار روپیه (حدود ۲۰۵ میلیون تومان) خریداری کنند. همچنین این خودرو در بازار امارات با مبلغ ۳۳ هزار درهم (حدود ۲۵۰ میلیون تومان) و بازپرداخت سه ساله به فروش می‌رسد. با وجود این که نباید سوزوکی دیزایر و پراید را با یکدیگر مقایسه کرد، اما در این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که با مبلغ خرید پراید می‌توان محصولاتی به مراتب باکیفیت‌تر و ایمن‌تر را خریداری کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید