خودرو زرهی آمریکا جان چهار شهروند کره جنوبی را گرفت

    کد خبر :742299

پلیس روز دوشنبه اعلام کرد در این حادثه که یکشنبه شب روی داد یک خودرو سواری حامل دو زوج در مسیر برگشت به خانه با یک خودرو زرهی ارتش آمریکا در منطقه اینچوئن در نزدیکی سئول برخورد کرد.

یکی از پایگاه های مهم نظامی آمریکا در کره جنوبی قرار دارد، اردوگاه قدیمی نظامی آمریکا در ناحیه «یونگ سان» در پایتخت کره جنوبی نزدیک به ۴۰ مایل از مرز نظامی دو کره فاصله داشت و در تیررس کره شمالی بود به همین دلیل آمریکا این پایگاه را تغییر داد و یک پایگاه جدید به نام هامفری با ۱۱ میلیارد دلار هزینه در منطقه ‘پیونگ تاک’ واقع در ۴۰ کیلومتری جنوب پایتخت کره جنوبی ساخت.

این اردوگاه نظامی یکی از بزرگترین مراکز و ادارات مرکزی نظامی آمریکا بیرون از خاک این کشور است که حدود ۲۸ هزار نیروی نظامی آمریکایی و صدها تانک و وسایل نقلیه زرهی در ۸۳ پایگاه آن مستقر هستند.

یونهاپ در گزارش خود آورده است سرنشینان خودرو که حدود ۵۰ سال سن داشتند پس از انتقال به بیمارستان و علیرغم دریافت معالجه فوری جان باختند در این حادثه یک سرباز ارتش آمریکا نیز به صورت سطحی زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

گزارش حاکی است که نفر بر زرهی خسارت جزیی دیده است اما خودرو سواری به کلی نابود شده است.

به گفته پلیس، سربازان آمریکایی داخل وسیله زرهی بعد از شرکت در یک رزمایش در حال برگشت به پایگاه خود در «چیورون» واقع در استان گانگ وون بودند پلیس همچنین افزود جاده ای که در آن حادثه رخ داده است اغلب مسیر تردد وسایل نقلیه زرهی ایالات متحده بوده است.

به گزارش ایرنا،آمریکا و کره جنوبی در دو سال گذشته بر سر تقسیم هزینه استقرار نظامیان امریکایی در سئول دچار مشکل شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید