خودرو الکتریکی فولکس ID.7 Saloon با برد 700 کیلومتر معرفی شد

    کد خبر :990850

شرکت فولکس واگن در حال حاضر یکی از بازیگران بزرگ صنعت خودروهای الکتریکی شناخته شده که تاکنون مدل‌های متنوع با طراحی جذاب را رونمایی کرد. یکی از جدیدترین مدل‌ها، ID.7 Saloon است.

بازتاب-وسایل نقلیه الکتریکی نسبت به خودروهای احتراقی مزایای زیادی دارند، اما برد حرکتی یک محدودیت است. به عنوان مثال، یک خودرو بنزینی با مخزن سوخت 50-60 لیتری می‌تواند حدود 500-600 کیلومتر حرکت کند و این فاصله با باک سوخت بزرگ‌تر افزایش می‌یابد. متاسفانه خودروهای برقی برد بسیار کمتری دارند. با این حال، تولید کنندگان فعالانه در حال کار برای بهبود این مشکل هستند. اگرچه خودروهای بنزینی در حال حاضر برتری در برد حرکتی دارند، اما پیشرفت‌هایی در حال صورت گرفتن است. یکی از این پیشرفت‌ها، فولکس واگن ID.7 سالون بوده که بخشی از سری محصول ID  الکتریکی فولکس واگن محسوب می‌شود.

فولکس ID.7 Saloon

این محصول جدید در واقع سدان کوپه بوده که از طراحی به روز و خیره کننده این خودروساز آلمانی بهره می‌برد. به گفته فولکس ID.7 Saloon می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 700 کیلومتری را بپیماید. چنین بردی خیره کننده بوده و نسبت به خودروی بنزینی نیز یک مزیت محسوب می‌شود. فولکس واگن مدتی بود که در بازار خودروهای الکتریکی فعال است و همچنان به توسعه محصولات ادامه می‌دهد. آخرین حرکت این شرکت، مدل ID.7 بودع که برای رقابت با مدل‌های محبوبی مانند تسلا مدل 3 و هیوندای آیونیک 6 طراحی شد. این مدل در دو تریم عرضه می‌شود:  ID.7 پرو، مجهز با باتری 77 کیلووات ساعتی که شامل برد حرکتی 600 کیلومتری می‌شود و نوع پرو اس با باتری 82 کیلووات ساعتی و برد 700 کیلومتری.

هر دو مدل با یک موتور 286 اسب بخاری در عقب عرضه شده که بیشترین گشتاور را در بین مدل‌های برقی فولکس واگن تا به امروز ارائه می‌دهند. علاوه بر این، شایعات حاکی از آن است که شرکت آلمانی به همین جا بسنده نخواهد کرد و نسخه جدیدی با ساختار دو موتوره معرفی خواهد کرد. این خودرو در داخل کابین دارای نمایشگر بزرگ 15 اینچی با سیستم سرگرمی اختصاصی فولکس بوده و دارای قابلیت تنظیم نور محیطی است. همچنین طراحی داخلی به شدت آینده‌نگرانه بوده و آپشن‌های رفاهی کاملی دارد.

فولکس ID.7 Saloon

علاوه بر این، ID.7 شامل کنترل تهویه مطبوع هوشمند، صندلی‌های دارای ماساژور با عملکردهای خنک‌کننده، گرمایشی، سانروف پانوراما با قابلیت کنترل صوتی می‌شود. یک سیستم صوتی 700 واتی هارمن کاردون با 14 بلندگو به صورت اختیاری در دسترس است. علاوه بر این، ID.7 مجهز به فناوری پیشرفته کمک راننده خودکار هم است. ID.7 قرار بوده در پاییز 2023 وارد بازار چین و اروپا شود و سپس در سال 2024 به امریکای شمالی خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید