با همکاری مشترک ایتالیا و چین؛

خودروی برقی ارزان که با چاپگر سه بعدی تولید می شود

  • خودرو
  • سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷
    کد خبر :657819

یک شرکت ایتالیایی خودروساز از همکاری با یک موسسه چینی فعال در زمینه چاپ سه بعدی برای تولید خودروهای برقی دو نفره خبر داده که با چاپگر سه بعدی ساخته می شوند.

 

شرکت های ایتالیایی و چینی XEV و Polymaker که قبلا هم برای تولید یک خودروی برقی به نام LSEV با همدیگر همکاری کرده بودند، این بار اتومبیل تازه ای به نام یویو را در خط تولید قرار خواهند داد.

هدف اصلی از اجرای این طرح تولید خودروی برقی ارزان قیمتی است که در محیط های شلوغ شهری قابل استفاده باشد. بخش عمده قطعات این خودرو با چاپگر سه بعدی تولید شده و سپس به یکدیگر متصل می شوند.

 

چارچوب اصلی خودروی یادشده از جنس فولاد است و ترمز ای بی اس، کیسه هوا و ترمزهایی برای چرخ های جلو و عقب از جمله امکانات آن است.

 

ابعاد این خودروی دو نفره ۲.۵ در ۱.۵ متر بوده و یک موتور برقی ۷.۵ کیلوواتی برای آن در نظر گرفته شده است. حداکثر سرعت این خودرو ۷۰ کیلومتر در ساعت است و با یک بار شارژ می توان تا ۱۵۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

 

درخودروی یویو از فناوری موسوم به LiFePO۴ برای کنترل آنی وضعیت سلامت باتری خودرو استفاده شده تا در صورت ایجاد مشکل در آن به راننده هشدار داده شود.

 

نمایشگر لمسی در کنسول خودرو، سقف بازشدنی، آینه های برقی و ۱۸۰ لیتر فضا در صندوق عقب از جمله دیگر امکانات این خودروی ۶۶۵۰ دلاری است. یویو در دسامبر سال ۲۰۲۰ به بازار می آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید