خودروهای پیش‌فروشی بهتر هستند یا تحویل فوری؟

    کد خبر :360213

این روزها با افزایش شدید قیمت‌ها در بازار، با خریدارانی مواجه می‌شویم که با وجود نیاز به خودرو، در انتخاب روش خرید، دچار تردید هستند.

عده‌ای ترجیح می‌دهند به‌جای خرید خودروهای صفرکیلومتر موجود در بازار با تحویل فوری و قیمت‌های به‌شدت افزایش یافته، سراغ ثبت‌نام و پیش‌خرید خودرو بروند. البته تعداد خودروهای قابل ثبت‌نام در میان خودروهای داخلی بسیار محدود بوده و این روزها تنوع خودروهای قابل‌پیش‌خرید از تعداد انگشتان دو دست نیز فراتر نمی‌رود.

با وجود این، پیش‌پرداخت‌های اولیه، تفاوت نسبتا چشمگیری با قیمت‌های فروش در بازار دارد و برخی تصور می‌کنند در صورت پیش‌خرید این خودروها و تحویل در سه تا چهارماه آینده خودرو ارزان‌تری را به‌دست خواهند آورد. اما در حقیقت این‌گونه نیست.

به گزارش اخبار خودرو، با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در راه است احتمالا قیمت خودروهای ثبت‌نامی با نوبت تحویل در ماه‌های آینده بسیار بیشتر از قیمت‌های امروز بازار است. مثلا اگر یک خودرو داخلی این روزها در بازار، قیمتی در محدوده‌ ٦٠‌میلیون‌تومان داشته باشد اما پیش‌فروش آن با پیش‌پرداخت ٤٠‌میلیون‌تومان با قیمت علی‌الحساب باز باشد، احتمالا در سه ماه آینده در زمان تحویل خودرو، قیمت تمام‌شده برای افرادی که آن خودرو را امروز پیش‌خرید کرده‌اند،‌ به محدوده ٨٠میلیون‌تومان و بالاتر خواهد رسید.

بدین‌ترتیب این روزها اگر قصد خرید خودرو دارید، بهتر است سراغ پیش‌فروش با قیمت علی‌الحساب نروید و سعی کنید نیاز خود را از بازار با خودروهای تحویل فوری تامین کنید چون‌ قیمت خرید امروز از بازار بسیار پایین‌تر از قیمت تمام‌شده همان خودرو با موعد تحویل سه‌ماه آینده خواهد بود، مگر آن که تخصیص ارز دولتی به خودروسازان، بار دیگر از سر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید