خودروهای غیربومی در مازندران هر 24 ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند

    کد خبر :836959
جریمه خودروهای غیربومی در مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: تمامی شهرهای مازندران و جاده‌های استان به صورت شبانه‌روزی با حدود ۴۰۰ دستگاه دوربین نظارت می‌شود که شناسایی خودروهای با پلاک غیربومی از جمله اهداف فعالیت آنهاست.

سرهنگ نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا وجود و تردد خودروها با پلاک غیربومی در استان ممنوع است و مالکان آنها هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

او افزود: تمامی شهرهای مازندران و جاده‌های استان به صورت شبانه‌روزی با حدود ۴۰۰ دستگاه دوربین نظارت می‌شود که شناسایی خودروهای با پلاک غیربومی از جمله اهداف فعالیت آنهاست.

سرهنگ بیگلری با تایید ورود شمار زیادی از خودورهای پلاک غیربومی پیش از اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی به مازندران توضیح داد: تردد خودروهای پلاک غیربومی در استان مورد رصد و پیگیری گشت‌های میدانی پلیس هم قرار دارد و در صورت شناسایی آنان علاوه بر اعمال جریمه، به خارج از استان هدایت می‌شوند.

رییس پلیس راهور مازندران گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و گزارش‌های میدانی ماموران پلیس راهور، بیشتر صاحبان خودروهای غیربومی استان دارای سکونت در قالب خانه دوم در این خطه شمالی هستند ولی لازم است به عدم تردد در داخل شهرها و ماندن در خانه پایبند باشند.

او با اعلام اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی افراد در شهرهای قرمز و نارنجی طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ مرداد تعطیل است، بیان کرد: پلیس با همکاری ماموران شهرداری‌ها ، منابع طبیعی و محیط زیست بر این مراکز نظارت داشته و به هیچ عنوان اجازه حضور مردم بومی یا غیربومی را در این مرکز نمی‌دهد.

بیگلری همچنین به کنترل‌ و مدیریت ورود و خروج خودروهای پلاک بومی بین شهری استان مازندران اشاره کرد و توضیح داد: خروج تمامی خودروها با پلاک بومی از شهرها ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز برقرار است و در صورت بی‌توجهی به این مقررات رانندگان خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهور مازندران گفت: تردد بار و مسافر در این مدت مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل مسافر باید به صورت یک‌سوم کاهش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید