خودروسازان به کمک معدنی‌ها می‌آیند / معامله ۳۱۷ هزار تنی ایران‌خودرو و فولاد مبارکه

    کد خبر :627033

رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داده که این سازمان بخشی از تحریک تقاضا برای تولیدات معدن و صنایع معدنی را با همکاری خودروسازان انجام می‌دهد.

 

خداداد غریب‌پور که صبح امروز در ششمین همایش استیل پرایس سخن می‌گفت،‌ تصریح کرد: اگرچه رشد تقاضا مربوط به حوزه ساخت‌وساز است اما ایمیدرو با هدف رشد مصرف تولیدات این حوزه، رابطه برد-برد را خودروسازان ایجاد کرده است.

 

وی افزود: مصرف انواع فلز در خودروسازان کشور سالانه به یک میلیون تن می‌رسد و در این میان ایران خودرو ۳۱۷هزار تن انواع ورق از فولاد مبارکه خریداری می‌کند.

 

وی با بیان اینکه فولاد، صنعت مادر است که سبب توسعه در کشور می‌شود، اظهار کرد: امروزه شرکت‌های داخلی نه تنها به توسعه معدن و صنایع معدنی می‌پردازند که زمینه ساز توسعه بخش زیرساخت‌ها نیز هستند.

 

آن طور که سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گزارش داده، غریب‌پور در بخشی دیگر از اظهاراتش به جایگاه جهانی صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده این صنعت به ۲۹۰۰ میلیارد دلار می‌رسد که این رقم ۳٫۸درصد از تولید ناخالص دنیا را تشکیل می‌دهد.

 

غریب‌پور با یادآوری اینکه جنگ تجاری دنیا از فولاد آغاز شد، اظهار کرد: حلقه نخست صنعت، از فولاد شروع می‌شود. سال ۲۰۱۷ ایران در رتبه سیزدهم تولید فولاد قرار داشت که در سال گذشته ایران رتبه یازدهم را به دست آورد.

 

به گزارش تجارت نیوز ، به گفته غریب پور، ایران در سال ۹۹ به ظرفیت تولید ۴۱ میلیون تن فولاد دست می‌یابد و با روند کنونی، پیش از سال ۱۴۰۴ به هدف ایجاد ظرفیت ۵۵ میلیون تنی می‌رسد.

 

وی افزود: ایران سال گذشته با استخراج ۸۵ میلیون تن سنگ آهن، ۵۲ میلیون تن کنسانتره از این ماده معدنی تولید کرد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری صادرات فولاد به مرز ۱۱ میلیون تن برسد.

 

وی ادامه داد: توسعه در زنجیره فولاد تنها مربوط به افزایش ظرفیت تولید نیست بلکه اکتشاف و زیربناها را نیز در برمی‌گیرد.

 

رییس هیات عامل ایمیدرو به اهمیت اکتشاف هم اشاره و تاکید کرد: ذخایر کنونی معادن کشور، تا سال ۱۴۱۴ قادر به خوراک‌دهی به کارخانه‌ها هستند، از این رو با هدف تامین خوراک صنایع در آینده، برنامه اکتشاف را با وسعت بیشتری به اجرا در آورده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید