خواص و فواید روغن آرگان برای مو

    کد خبر :886126
خواص و فواید روغن آرگان برای مو

علاوه بر تمام خواص برای بدن، روغن آرگان برای نرم کردن و شفافیت مو هم موثر است. بومیان مراکش خواص این روغن را می‌شناختند و عصاره هسته میوه را برای ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو مصرف می‌کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، ویتامین آ موجود در این روغن پوست و مو را تغذیه می‌کند و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند. به همین دلیل است که این روغن در محصولات آرایشی و بهداشتی به وفور یافت می‌شود.

در ادامه به بعضی از خواص این روغن برای مو اشاره می‌کنیم:

روغن آرگان برای رفع موخوره

استفاده مرتب از این روغن می‌تواند تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن به ساقه مو نفوذ و آن را از درون تقویت می‌کند. این کار به سلامت موهای شما کمک می‌کند و رشد و ضخامت موهایتان را افزایش می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای این که بهتر نتیجه بگیرید، می‌توانید از شامپو و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.

روغن آرگان به موهای وز حالت می‌دهد

اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E راه حلی مناسب برای موهای وزی است که حالت نمی‌گیرند. با استفاده از روغن آرگان به آسانی می‌توانید موهای وز خود را بدون چرب کردن و فقط با رطوبت‌دهی، صاف کنید. فقط چند قطره روغن آرگان را به کف دست خود بریزید، بعد آن را روی موهای خود بمالید و آنها را صاف کنید. حالا می‌توانید به آسانی و بدون نیاز به آبکشی موهای خود را حالت دهید.

روغن آرگان درخشندگی مو را زیاد می‌کند

موی شما همانند پوستتان، در معرض آسیب‌های زیادی است، مثل آلودگی هوا و نور خورشید. تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی شما شرایط را بدتر می‌کند. روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف، به استحکام و نرمی ‌موهای شما کمک می‌کند و درخشندگی و نرمی ‌طبیعی را به موهایتان بر می‌گرداند. روغن آرگان را روی موی خود بمالید و آن را ماساژ دهید. بعد از یک ساعت آن را بشویید. برای نتیجه بهتر دست کم هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید.

روغن آرگان موهای آسیب‌دیده را ترمیم می کند

روغن آرگان، موهای شما را از فولیکول (ریشه مو) تا نوک مو، تقویت می‌کند و باعث ترمیم موهای آسیب‌دیده می شود. اگر بیش از حد از مواد شیمیایی استفاده کنید، درخشندگی و سلامت موهای شما به خطر می‌افتد. با استفاده از روغن آرگان، موهایتان بار دیگر قوی و هیدراته می‌شود و نرمی‌ و انعطاف خود را به دست می‌آورد.

روغن آرگان حالت دهنده طبیعی مو است

می‌توانید به جای حالت‌دهنده‌های شیمیایی از روغن بدون چربی و سبک آرگان استفاده کنید. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بزنید. با این کار موهایتان در برابر حرارت کم‌تر آسیب می‌بیند. در ضمن، این کار موهای شما را برای زمان طولانی‌تری صاف و نرم نگه می‌دارد.

روغن آرگان سرم طبیعی برای مو است

روغن آرگان بهترین سرم برای مو است که با داشتن ویتامین و اسیدهای چرب مقوی، قادر است به سلول‌های پوست سر غذارسانی کند و به تقویت آنها بپردازد. از این رو پیاز موی سر نیز رشد خوبی خواهد داشت.

روغن آرگان و درمان ریزش مو

از دیگر خواص روغن آرگان درمان ریزش مو است. این روغن با داشتن ویتامین E از ریزش موی شدید پیشگیری می‌کند و در صورت استفاده منظم از آن، می‌توان شاهد رشد موی جدید و پرپشت شدن موی سر نیز بود.

روغن آرگان و درمان شوره سر

زمانی که پوست سر خشک باشد و مواد مغذی کمی ‌به پوست سر برسد، شوره ایجاد می‌شود و ظاهر بسیار ناپسندی روی مو ایجاد می‌کند. اما می‌توانید با ریختن روغن آرگان روی پوست سر، آن را مرطوب و از پوسته‌پوسته شدن و ایجاد شوره جلوگیری کنید.

برای این کار می‌توانید حوله بزرگ و تمیزی را در آب داغ فرو کنید، بعد آن را فشار دهید. آب اضافی حوله را بگیرید و مو و پوست سر خود را با آن بپوشانید. این کار باعث می‌شود پوست سر شما به صورت کامل هیدراته شود. برای کمک به درمان شوره سر، این کار را ۳ بار در هفته انجام دهید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید