خط یک بی آرتی تهران تبدیل به تراموا می شود

    کد خبر :1005920
خط یک بی آرتی تهران

شهردار تهران گفت: خط یک بی‌آرتی تهران را به “تراموا” تبدیل خواهیم کرد که مسیر آن از ترمینال شرق تا میدان آزادی است و در این مسیر ۱۸کیلومتری از طریق تراموا مسافران را جابه‌جا خواهیم کرد.

علیرضا زاکانی امرز در ادامه نشست تخصصی حوزه حمل‌ونقل خود در پایانه فتح‌آباد اظهار کرد: درباره 113 دستگاه واگن تولید ملی باید تأکید کنم که این واگن‌ها در حال آماده‌سازی هستند و ان‌شاءالله این مسیر را با همراهی دستگاه‌های دیگر پیش می‌رویم که این یک افتخار ملی است.

شهردار تهران تصریح کرد: در بحث مترو اگر بخواهیم جمع‌بندی بکنیم در حقیقت امروز حدود 270 کیلومتر خط، 150 ایستگاه، 1500 واگن داشتیم که از این 1500 واگن، 28 واگن از رده خارج شده است و امروز ما بازسازی را در اولویت قرار داده‌ایم و علاوه بر بازسازی، ارتقاء را نیز خواهیم داشت که این گام جدیدی است که به‌همت مهندسین ما در شرکت واگن‌سازی شکل گرفته است.

زاکانی ادامه داد: ما از سال 85 تا سال 99، در واقع، 416 دستگاه واگن را بازسازی کردیم یعنی طی 15 سال، 416 واگن بازسازی شده است اما از سال 1400 تا امروز، 251 واگن را بازسازی و تحویل داده‌ایم، 42 واگن در حال انجام است و ادامه آن تا خرداد سال آینده 428 واگن را بازسازی و تحویل خواهیم داد. امروز طی 22 ماه، 251 واگن بازسازی و تحویل داده شده است و عملاً در یک بازه زمانی دوساله بتوانیم رکورد بیش از 15 سال گذشته را عبور کنیم.

شهردار تهران گفت: 3 رام قطار دی‌سی که از رده خارج شده بود، امسال بازسازی و ارتقاء خواهیم داد و وارد ناوگان خواهد شد. وی ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی 210 خطوط اتوبوسرانی داریم از این تعداد، 30 درصد خطوط 70 درصد مسافران را جابه‌جا می‌کند و نخستین نکته ما مهندسی خطوط بود تا بتوانیم خطوط را مهندسی کنیم تا به‌نحو احسن استفاده کنیم و 9 خط بی‌آرتی در تهران داریم که در واقع 8 خط فعال هستند که در این بخش نیاز به یک بازطراحی است. ما کلاً 1860 دستگاه اتوبوس را از مدیریت قبلی تحویل گرفتیم و از این تعداد اتفاقاتی را که رقم زدیم این بود که تا امروز 360 دستگاه اتوبوس را خریداری و نوسازی کرده‌ایم.

وی گفت: نکته بعدی در راستای سیاست سوم ما که برقی‌سازی بود، پیگیری کردیم که خط یک بی‌آرتی را به تراموا تبدیل کنیم و تمام مطالعات آن انجام شده است و مشارکت و طرف قرارداد ما مشخص شده است و مسیر شورا در حال پیگیری، و تفاهمنامه‌ای نیز به‌فضل الهی به‌احتمال زیاد هفته آینده منعقد خواهد شد تا در خط یک بی‌آرتی که از ترمینال شرق تا میدان آزادی است در این مسیر 18کیلومتری از طریق تراموا مسافران را جابه‌جا کنیم و یک الگوی جدید را برای پایتخت داشته باشیم؛ هم صرف و صلاح ما خواهد بود و هم شاهد رضایتمندی شهروندان خواهیم بود؛ ان‌شاءالله طی 18 ماه مسیر ترمینال شرق به آزادی برای تراموا احداث خواهد شد.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید