خط‌ و نشان جدید واشنگتن برای صادرات نفت ایران

    کد خبر :1033504
واشنگتن صادرات نفت ایران

مشاور بایدن ادعا کرده آمریکا محدودیت‌های جدیدی را علیه صادرات نفت ایران اعمال خواهد کرد. این اظهارات در بحبوحه گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌شود که بر اساس آن‌ها ممکن است تحریم‌ها تشدید شوند.

مشاور بایدن ادعا کرده که اعمال تحریم‌ها باعث کاهش صادرات نفت ایران می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، یکی از مشاوران انرژی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت که در بحبوحه درگیری‌های تازه در خاورمیانه، ایالات متحده تحریم‌های نفتی را علیه ایران اجرا خواهد کرد.

آموس هوخشتاین، مشاور امنیت انرژی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به بیش از یک میلیون بشکه صادرات نفت روزانه ایران، گفت: «ما آن تحریم‌ها را اجرا خواهیم کرد. این ارقام پایین خواهند آمد».

اظهارات هوخشتاین که در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ در حاشیه اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در سانفرانسیسکو بیان شد، در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد تشدید محدودیت‌ها علیه صادرات نفت ایران پس از آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر اظهار شده است.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته گفت که دولت بایدن تحریم‌های جدید علیه ایران را رد نکرده است و این تصور را رد کرد که ایالات متحده به‌تدریج برخی از تحریم‌ها را بر فروش نفت ایران کاهش داده است.

هوخشاتین گفت: «من فکر می‌کنم بهترین حکایت برای درآمدها در ایران این است که صادرات آن‌ها را در سطح پایین‌تری نگه داریم و همچنین مطمئن شویم که قیمت‌ها پایین‌تر است».

اکوایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید