خطراتی که پس از کاشت ناخن شما را تهدید می‌کنند

    کد خبر :842162
خطراتی که پس از کاشت ناخن شما را تهدید می‌کنند

امروزه بسیاری از کارهای زیبایی همانند کاشت ناخن به‌شدت برای فرد در طول زمان مشکل ایجاد می‌کند.

برخی از خانم‌ها به دلیل این که می‌خواهند ناخن‌هایشان زیباتر به نظر بیاید اقدام به کاشت ناخن می‌کنند که این موضوع می‌تواند عواقب و بیماری‌های پوستی برای آن‌ها ایجاد کند که حتی درمان آن گاهی بی‌نتیجه می‌ماند. ناخن‌های مصنوعی نه‌تنها به خودی خود مضر هستند، بلکه با قرار دادن و برداشتن آن‌ها به وسیله اسیدها و مواد شیمیایی خطرناک‌تر خواهند بود.

اگر ناخن مصنوعی محکم به چیزی بخورد این امکان وجود دارد که ناخن اصلی را از بستر خارج کند و با گذشت زمان میکروب‌ها، مخمرها و یا قارچ‌ها وارد این شکاف شوند. علامت عفونت باکتریایی سبز شدن ناخن است. نشانه قارچ ناخن هم سفید یا زرد شدن آن است، پس از مدتی ناخن مبتلا به قارچ ضخیم می‌شود و در موارد شدید ممکن است بیفتد.

همچنین پیرسینگ یا همان سوراخ کردن بینی، لب و زبان یک نوع عمل زیبایی بوده که در بین جوانان بسیار شایع شده است. در برخی نقاط بدن نه‌تنها کمکی به زیبایی نمی‌کند بلکه چهره‌ای نازیبا برای فرد ایجاد می‌کند که باعث خطرات جدی می‌شود.

امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو درباره عوارض و مشکلات کاشت ناخن و پیرسینگ اظهار کرد: مشکل اساسی کاشت ناخن این است که می‌تواند پایه اصلی ناخن فرد را از بین ببرد، در واقع مینای آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و دیگر ترمیم نمی‌شود. قسمت اصلی ناخن به نام ماتریس وجود دارد که زمانی ناخن مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد به دلیل فشار زیاد وارده تخریب می‌شود.

او گفت: گاهی به دلیل استفاده از چسب‌های مخصوص شیمیایی برای کاشت ناخن حساسیت‌های شدید پوستی برای فرد ایجاد می شود. اگزما و خارش زیاد از دلایل بارز این حساسیت پوستی بوده که فرد گاهی نمی‌داند چگونه ظاهر شده است. این نوع حساسیت گاهی تا مدت‌ها باقی می‌ماند و فرد را آزار می‌دهد و دچار کلافگی شدید می‌شود.

سعیدی درباره مشکلات کاشت ناخن، تصریح کرد: با کاشت ناخن مشکلی که در بافت ناخن ایجاد می‌شود این است با گذشت زمان بافت ناخن آسیب می‌بیند. در این بین روزنه‌هایی ظاهر می‌شوند که به دلیل استفاده بیش از اندازه مواد شوینده و آب می‌تواند محل خوبی برای رشد قارچ باشد. قارچ‌ها با گذشت زمان رشد می‌کنند و از دید فرد هم پنهان است همین امر موجب می‌شود بیماری حاد شود. زمانی که ناخن برداشته می‌شود آن وقت فرد متوجه بیماری شده، اما به شدت دیر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او بیان کرد: وقتی که فرد اقدام به برداشت کاشت ناخن مصنوعی خود می‌کند به دلیل تراشیدن سطح آن مینای ناخن از بین می‌شود. در این بین با برداشت آن دیگر ناخن طبیعی ترمیم نمی‌شود. در برخی افراد ناخن ترمیم می‌شود، اما زمان طولانی ادامه خواهد داشت. به دلیل ضربات زیادی که به ناخن وارد شده در صورت ترمیم هم ممکن است با شکل نافرمی از ناخن رو به رو شویم.

متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: انجام این دو عمل را به افراد توصیه نمی‌کنیم، زیرا می‌تواند عواقب بدتری را به دنبال داشته باشد. گاهی برخی از بیماری‌های ناخن اصلا درمان ندارد پس نباید بگذاریم به آن مرحله برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید