خسارت ماهانه یک میلیارد یورویی صنعت گردشگری اروپا از شیوع کرونا

    کد خبر :695455

نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کووید 19 در سراسر اروپا در حال گسترش است و صنعت گردشگری این قاره را تهدید می کند. آمارها نشان می دهد که این بخش قبلا به شدت خسارت دیده و حتی ممکن است با خسارت بیشتری مواجه شود.

به گفته به تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، با ادامه شیوع ویروس کرونا، گردشگری یکی از بخش‌هایی است که احتمالا صدمه بیشتری را به لحاظ مالی خواهد دید. این بخش تاکنون ماهانه یک میلیارد یورو (1.1 میلیارد دلار) از این بیماری خسارت دیده است.

کمیسیون سفر اروپا اعلام کرده است که 10 درصد تولید ناخالص داخلی اروپا از صنعت گردشگری تامین می شود و در عین حال این رقم در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نظیر اسپانیا، ایتالیا به 14 درصد می‌رسد.

نرخ لغو رزرو هتل در برخی مناطق ایتالیا به بالای 90 درصد رسیده است. صنعت گردشگری 13 درصد اقتصاد این کشور را می سازد؛ کشوری که 3800 مورد ابتلا به ویروس کرونا در آن گزارش شده است.

موزه لوور، مشهورترین موزه جهان این هفته تعطیل شد زیرا کارکنان آن از ادامه فعالیت در این موزه به علت مواجه با این بیماری سرباز زدند. موزه لوور، سال گذشته 9.6 میلیون بازدیدکننده داشت که تقریبا سه چهارم آنها خارجی بودند.

کارشناسان می گویند امسال، تعطیلات تابستان، می تواند وجود نداشته باشد، زیرا گردشگران به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس از سفر کردن خودداری می‌کنند.

به گفته ایوآن هارنت، طولانی شدن این بحران می تواند به شدت به بخش سفر در جهان ضربه بزند.

به گزارش فارس ،وی به CNBC گفت: «اگر این وضعیت ادامه یابد، ما باید در مورد تاثیر بر تعطیلات عید پاک، احتمالا تعطیلات تابستان صحبت کنیم؛ که فوق العاده به این صنایع خسارت می‌زند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید