خسارت‌های زلزله بوشهر چه بود؟

    کد خبر :666734

بامداد امروز -جمعه ۶ دی ماه ۹۸- زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر کلمه واقع در شهرستان دشتستان استان بوشهر را لرزاند که تا این لحظه خسارتی ناشی از این زلزله اعلام نشده است.

 

مدیرکل بحران استانداری بوشهر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه زلزله بامداد امروز خسارتی نداشته است، افزود: طی تماسی که دقایقی پیش با نیروهای ارزیابی هلال احمر و بنیاد مسکن که در منطقه زلزله زده حضور دارند داشتم، الحمدلله تاکنون خسارت خاصی گزارش نشده است.

 

جهانگیر دهقانی بیان کرد: با توجه به اینکه زمین لرزه شدید بوده، شهر اهرم و حتی شهر بوشهر را نیز لرزانده است، متاسفانه مقداری از دیوار غربی قلعه تاریخی کلات اهرم -که قبلا نیز مورد بازسازی قرار گرفته بود- ریزش داشته است.

 

وی با اشاره به مشکلات راهداری و جاده ها : تنها محور اهرم-کلمه ریزش داشته که سریعا پاکسازی شده و مشکل خاصی نداشته ایم.

 

 

مدیر بحران استانداری بوشهر در خصوص خسارت منازل اظهار کرد: احتمال دارد ترک های ریزی در برخی از منازل ایجاد شده باشد که باز هم تیم ارزیابی پس از انجام بررسی ها خسارت دقیق را اعلام خواهد کرد اما خوشبختانه با وجود بزرگی زمین لرزه تا الان مورد خاصی نداشته ایم.

 

دهقانی خاطرنشان کرد: بخش خوب ماجرا اینکه مرکز زلزله در نقطه شهری نبوده و مرکز زلزله کلمه کوهستان های منطقه بوده است.

 

ریزش سنگ در نزدیکی تونل پیامبر و پاکسازی سریع

 

سید حمیدرضا علم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان بوشهر بیان کرد: تنها محور اهرم-فراشبند در نزدیکی تونل پیامبر مقداری ریزش سنگ اتفاق افتاده که خوشبختانه با توجه به استقرار نیروهای راهداری در قالب طرح زمستانه به سرعت پاکسازی شده و محور مسدود نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید