خزر همچنان در حال قربانی گرفتن

  • حوادث
  • دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۵۲
    کد خبر :335523

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: با وجود تاکیدات زیاد مبنی بر رعایت نقاط شنا اما همچنان غرق شدگان در دریای خزر در حال افزایش است و محل غرق شدگی همه این افراد در خارج از طرح سالمسازی دریا بوده است،

علی عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به این که هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما هموطنان بسیاری برای گردشگری و استراحت در دامنه کوه و ساحل دریا به مازندران سفر می‌کنند که برخی از آن ها بازگشتی خوش ندارند، گفت: از اول خرداد تا ششم مرداد ماه سال جاری تعداد 21 نفر (مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در دریای مازندران جان باختند.

وی افزود : شهرستان‌های بابلسر با 7 ، نوشهر با 6 ، محمود آباد و نور هر کدام با 3، رامسر با 2 مورد به ترتیب بیشترین آمار غرق شدگان را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش رو به رشد غرق شدگانب ومی خاطرنشان کرد:شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.

عباسی تصریح کرد: متاسفانه 43 درصد از غرق شدگان بومی هستند که این رقم در سال گذشته 32 درصد بود.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: بیشترین سن غرق شدگان 21 تا 30 سال با 8 مورد و 31 تا 40 سال با 7 مورد بوده است.

این مسئول یادآورشد: خوشبختانه پیگیری‌ها، هشدار و بیان آمار غریق ها از طرف خبرگزاری، رسانه ملی و سایت های مجازی استان در بیان واقعیت های مربوط به دریا اقدام موثری در کاهش این آمار بوده و امید است رسانه ها مسائل طرح دریا را هم چون گذشته جدی تر پیگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید