خداحافظی دراماتیک کاپیتان تیم ملی

  • ورزشی
  • جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ۲۱:۴۶
    کد خبر :960330
سرخیو بوسکتس

 کاپیتان تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲ به دوران بازیگری خود در رده ملی پایان داد.

سرخیو بوسکتس آخرین بازمانده از نسل بازیکنانی که ۱۲ سال پیش در آفریقای جنوبی تحت هدایت ویسنته دل‌بوسکه، اسپانیا را برای اولین بار در تاریخ قهرمان جام جهانی کردند، با فوتبال ملی خداحافظی کرد.

بوسکتس یکی از مهره‌های اصلی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بود که البته پایانی تلخ برای او به همراه داشت. او یکی از سه پنالتی‌زن اسپانیا در بازی برابر مراکش در مرحله یک هشتم نهایی بود که ضربات‌شان را هدر دادند تا منجر به حذف زودهنگام لاروخا شوند.

او با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود بازنشستگی‌اش در رده ملی را تأیید کرد و نوشت: مایلم اعلام کنم که بعد از حدود ۱۵ سال و ۱۴۳ بازی ملی، سرانجام زمان خداحافظی‌ام با تیم ملی فرا رسید. می‌خواهم از تمام افرادی که در این مسیر طولانی مرا همراهی کردند قدردانی کنم. از همه مربیانم از ویسنته دل‌بوسکه که به من فرصت انجام اولین بازی ملی‌ام را داد تا لوئیس انریکه که تا آخرین لحظه در کنارش بودم، تشکر می‌کنم. آنها سبب شدند که من از روزهای حضورم لذت ببرم.

بوسکتس ۳۴ ساله روز ۱۱ فوریه سال ۲۰۰۹ برای اولین بار به اردوی تیم ملی اسپانیا دعوت شد و یک ماه بعد مقابل ترکیه در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ اولین بازی ملی‌اش را انجام داد. او در رده ملی جزو پرافتخارترین بازیکنان دنیاست چرا که نه تنها سال ۲۰۱۰ قهرمان جام جهانی شد و دو سال بعد نیز با این تیم یورو ۲۰۱۲ را فتح کرد. بوسکتس تنها دو گل ملی در کارنامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید