تصمیم مهم اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۹:۱۷
    کد خبر :367340

عضو جمنا گفت: برخی می گویند بعد از دو دوره انتخابات ریاست جمهوری تغییر ذائقه سیاسی در جامعه اتفاق می افتد، به ویژه آنکه دولت نتوانسته به وعده های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند بنابراین جبهه منتقد دولت با اقبال بیشتر عمومی مواجه خواهد شد.

انتخابات مجلس آینده زمستان 98 برگزار می شود و از هم اکنون جناح های سیاسی در حال طراحی سناریوهای انتخاباتی خود هستند. هفته گذشته از اردوگاه اصولگرایان خبرهایی بیرون آمد که جمنا در حال برگزاری جلسات مقدماتی است تا ساختاری جدید با نامی جدید طراحی کند.

درباره همین مسئله حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی به نامه نیوز گفت: مرسوم ادوار انتخابات است که با توجه به نیازهای جامعه و شرایط سیاسی و اقتصادی عنوانی را تعیین می کنند تا لیست مشخصی را نمایندگی کند. بر همین اساس پیشنهاد شده که نامی برای ائتلاف انتخاب شود تا جبهه مردمی نیروهای انقلاب از آن حمایت کند. البته هنوز درباره عنوان تصمیم گیری نشده است.

وی رویکرد کلی مورد قبول همه طیف های اصولگرا را همگرایی و ائتلاف در حد ممکن خواند و افزود: فعالیت های درون تشکیلاتی جمنا بیشتر شده و کارگروه های اقشار و سیاسی نیز فعال تر عمل می کنند، با این وجود هنوز درباره نحوه ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی ساختاری نهایی نشده و مباحث درون تشکیلاتی درباره این مسئله ادامه دارد؛ هر زمان تعریف ساختار تمام شود، سخنگوی جمنا خبرش را به اطلاع عموم رسانه ها می رساند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نوع نگاه جبهه پایداری و جبهه پیروان به ساختار ائتلاف انتخاباتی جمنا یادآور شد: روی ساختار همفکری می شود طبعا یکی از مسائل مهم این است که ساختار مورد توافق همه اطراف جریان اصولگرا قرار گیرد تا جامعیت و فراگیری داشته باشد.

وی ادامه داد: جمنا هیچ گاه یک حزب و تشکیلات سیاسی در کنار دیگر تشکل های اصولگرایی نبوده که بخواهد حرکت موازی انجام دهد بلکه شعار اصلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ایجاد وحدت و همگرایی در بین همه طیف ها است و با همین رویکرد به انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود خواهد کرد.

این عضو جمنا درباره میزان موفقیت ائتلاف انتخاباتی این مجموعه برای کسب کرسی های مجلس آینده گفت: برخی می گویند بعد از دو دوره انتخابات ریاست جمهوری تغییر ذائقه سیاسی در جامعه اتفاق می افتد، به ویژه آنکه دولت نتوانسته به وعده های انتخاباتی خود جامه عمل بپوشاند بنابراین جبهه منتقد دولت با اقبال بیشتر عمومی مواجه خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید