خبر خوش سرپرست وزارت صمت درباره قیمت خودرو

    کد خبر :737000

“حسین مدرس خیابانی” در خصوص آشفتگی این روزهای بازار خودرو و اقدامات وزارت صنعت برای بازگشت آرامش به بازار، افزود: شرایطی که امروز در بازار خودرو با آن مواجه ایم با دو ماه پیشتر متفاوت است.

به گفته این مقام مسوول، دو ماه پیش شورای رقابت هنوز اسناد و مدارک دریافتی از خودروسازان را به طور کامل بررسی نکرده و در قیمت تمام شده خودروها بازنگری نکرده بود، به همین دلیل فاصله زیادی بین قیمت کارخانه ای و بازاری خودروها افتاد.

وی اظهار داشت: به همین دلیل تقاضای غیر واقعی در بازار وجود داشت و عده ای از این فاصله قیمتی ایجاد شده کاسبی می‌کردند.

مدرس خیابانی، به طور نمونه به برنامه‌های پیش فروش دو خودروساز بزرگ کشور اشاره کرد که برای ۲۵ هزار دستگاه خودرو، بیش از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و خودروسازان در نهایت مجبور به قرعه‌کشی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع زمانی دو اقدام به انجام رسید، یکی اینکه تقاضاها را واقعی کنیم تا افرادی که مصرف کننده واقعی خودرو هستند موفق به ثبت نام شوند و اقدام دوم، ارائه قیمت‌های واقعی خودرو بود.

به گزارش ایرنا،این مقام مسوول با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با شورای رقابت به این منظور، تشریح کرد: بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید خودرو از جمله ورق های فولادی، محصولات پتروشیمی، فلزات اساسی و غیره تابع شرایط بورس است.

فاصله قیمتی بازاری و کارخانه کاهش یافته است

وی با بیان اینکه خودروسازان هنوز معتقدند که زیر قیمت تمام شده خودرو تولید می‌کنند، به زیان انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا اشاره و خاطرنشان کرد: با اقدام‌های انجام شده اکنون فاصله قیمتی بازاری و کارخانه کمتر شده و عطش افراد برای ثبت نام کاهش یافته است.

تاثیر قیمت‌ها از نرخ ارز

مدرس خیابانی ادامه داد: شرایطی که امروز در بازار خودرو مشاهده می شود، ناشی از افزایش نرخ ارز است و همه خودروهای داخلی و خارجی از این قضیه متاثر شده اند.

وی در خصوص خودروهای خارجی نیز گفت: قیمت این خودروها به دلیل ممنوعیت واردات افزایش یافته است، زیرا امروز کشور انتخاب کرده که واردات خودرو خارجی نداشته باشد و از توان داخل خود استفاده کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت خودروهای داخلی نیز متاثر از نرخ ارز شده است، تاکید کرد: اگر با تلاش های بانک مرکزی نرخ ارز کنترل شود، بازار خودرو بیش از پیش به تعادل نزدیک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای متعادل کردن بازار، عرضه خودرو را افزایش داده ایم، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد تولید خودرو و ۳۰ درصد تحویل خودرو به مشتریان افزایش یافته، همچنین تعداد خودروهای ناقص خودروسازان ۷۱ درصد کاهش یافته و میزان تعهدات معوق در اکثر خودروها صفر شده است.

مدرس خیابانی تاکید کرد: مراقبت و کنترل نرخ ارز بسیار مهم است وگرنه افزایش قیمت روی همه کالاها از جمله خودرو اتفاق خواهد افتاد.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. مهدی گفت:

    تا انجا که ما دیدیم وقتی این آقایون وعده چیزی را میدهند نتیجه عکس میدهد. در مورد دلار اینها چند بار گفتند نخرید ارزان میشود . الان طوری شده که کسی نمیتونه بخره جز دزدان بیت المال که همه هم سر از کانادا در میاورد. کسی به بفکر ملت نیست . وعده ها همه دروغ است.

  2. رسول عطایی گفت:

    سلام واقعا ایشان به مطالب شگفت اور و مهمی اشاره کردند میتوان گفت که حقیقتا نابغه اقتصادی و مدیریتی هستند فکر کنم باید برای ریاست جمهوری بعدی از وجود ایشان استفاده کرد چه کسی میتونست در این شرایط قیمت بازار و کارخانه را بهم نزدیک کند ایشان کار خارق العاده ای انجام دادند و با افزایش قیمت مافیای خودرو سازان زالو صفت و کثیف و خائن به مملکت براحتی این کار را انجام دهند لذا باید مدال و نشان افتخار ملی به ایشان داده شود حتما

دیدگاهتان را بنویسید