خبر خوش برای فرهنگیان در هفته معلم

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد تا 50 درصد از پاداش پایان خدمت معلمان در هفته معلم پرداخت می‌شود.غلامرضا کاتب در نطق میان دستور خود در جلسه علنی دیروز مجلس (4 اردیبهشت 96) گفت: امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری به وحدت و آرامش نیاز دارد. تا بتوانیم با برگزاری یک انتخابات شکوهمند و حماسی علاوه بر انتخاب فرد اصلح پاسخی محکم و دندان شکن از اتحاد و همدلی این ملت به استکبار جهانی بدهیم.

وی افزود: توصیه‌ای برادرانه به نامزدهای انتخاباتی دارم که متناسب با واقعیت‌های شرایط اقتصادی کشور، برنامه‌ها و وعده‌های خود را بیان کنند که تحقق‌یافتنی و دست‌یافتنی باشند و موجب افزایش امید ملت ایران اسلامی به انقلاب اسلامی شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس ادامه داد: چرا که مردم ما بسیار آگاه هستند و برای اداره کشور نیاز به خرد جمعی و فراجناحی دارد و نباید اینگونه القا شود که یک تنه می‌شود کشور و مشکلات آن را حل کرد.

کاتب خاطرنشان کرد:‌از ملت ایران تقاضا دارم حال که در یک آزمون بزرگ دیگر و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ایم برای تعیین سرنوشت خویش یک بار دیگر نمایشی از رفتار مسئولانه و عاقلانه را به نمایش بگذاریم.

وی افزود: مسئولان عزیز: این را باید بدانیم که سعادت، عزت و حکمت هر ملتی به گفته امیرالمومنین این است که به منافع ملی کشور وملت بیندیشیم و از تفکرات افراطی خویش دوری کنیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت:در سال جاری که از سوی رهبر معظم به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده باید در ابتدا ریشه افزایش نرخ بیکاری،‌شناسایی و در جهت تحقق خواسته به حق ملت عزیزمان گام برداریم.

کاتب خاطرنشان کرد: سهم جمعیت روستایی کشور در سال 95؛ 25 درصد بوده که این میزان در سطح جهانی 46 درصد است و این آمار بیانگر مهاجرت روستاییان به شهرهاست و ایجاد 11 میلیون حاشیه‌نشین در کلانشهرهاست که بزرگترین آسیب به اشتغال مولد کشور خواهد بود.

وی افزود: ریشه تخلیه روستاها از جمعیت نداشتن متولی واحد و یکپارچه توسعه روستایی ونداشتن آمایش سرزمین و توسعه متوازن است که باید راهبرد و برنامه ملی در این رابطه داشته باشیم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس اظهار داشت: در یک سال گذشته رکود بزرگی در بخش اقتصاد و صنعت ایجاد شده و باعث پایین آمدن میزان سرمایه‌گذاری صنعتی و کاهش 5 هزار میلیارد تومان نقدینگی در این بخش بوده‌ایم که موجب تعطیلی 3 هزار واحد صنعتی شده است و وابستگی 50 درصد صادرات غیرنفتی کشور و مشتقات نفت و گاز است که این امر نشان از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی است که این آسیب بزرگ به اشتغال کشور است.

کاتب خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگر هستند. مسئولان کشور  در نهادها و سازمان‌های مختلف باید تلاش خود را برای حمایت از تولید داخلی چند برابر کنند.قوانین مزاحم ایجاد کسب و کار اصلاح و سرمایه مورد نیاز تولید کنندگان باید تامین شود که در این زمینه نیاز به اصلاح نظام بانکی داریم و باید سیستم بانکی کشور متحول شود.

وی در پایان گفت: مقرر شد تا 50 درصد از پاداش پایان خدمت معلمان در هفته معلم پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید